A Volkswagen megállapodott az amerikai hatóságokkal az emissziós botrányban ellene felhozott vádak peren kívüli rendezésében. Ennek során a wolfsburgi cég legalább tízmilliárd dollárt fordít az amerikai ügyfelek, illetve a washingtoni kormány kárigényének rendezésére – írja a Bloomberg. Az azonban még nem világos, hogy ebből a pénzből mennyi jut majd az ügyfelek kártalanítására, illetve hogy az összeg elég lesz-e a polgári eljárásban felmerült igény kielégítésére.
A Die Welt című német lap meg nem nevezett hírforrásokra hivatkozva úgy tudja, hogy a VW 5000 dollárt fizet az ügyben érintett autótulajdonosoknak. A felek a csütörtöki határidő lejárta előtt jutottak egyezségre az ügyben. A hír napvilágra kerülése után a VW részvényárfolyama tegnap 7,5 százalékkal emelkedett a frankfurti tőzsdén. Mindettől függetlenül az amerikai igazságügyi minisztérium folytatja a bűnügyi nyomozást az autóipari konszern ellen, azt vizsgálva, hogy kik, illetve milyen magas rangú vállalatvezetők tudhattak a dízelautók kibocsátási adatainak meghamisításáról. A nyomozás végeztével a Volkswagennek még az ezen eljárás nyomán kiszabandó büntetéssel is számolnia kell. Szakértők szerint az ügy teljes költsége elérheti a 30 milliárd eurót.
Miközben Wolfsburgban lassan megnyugodhatnak a kedélyek, a Mitsubishi háza táján éppen most kezdenek borzolódni, ugyanis a valótlan üzemanyag-fogyasztási adatok feltüntetéséről tett beismerés után razziát tartottak az illetékes hatóságok a japán autógyárnál. Ez arra utal, hogy a közlekedési minisztérium bírsággal és adminisztratív intézkedésekkel tervezik sújtani az autógyárat.
A Mitsubishi Motors vezérigazgatója szerdán sajtótájékoztatón ismerte be, hogy 625 ezer, kizárólag Japánban értékesített, az adókedvezményt élvező, úgynevezett Kei-Car kategóriába tartozó, legfeljebb 660 köbcentiméteres kisautónál nem a valóságnak megfelelő fogyasztási értékeket tüntettek fel. Ebből a mennyiségből 468 ezret a Nissan Motor számára gyártott a Mitsubishi. A csalást a Nissan együttműködő partnere, a Renault fedezte fel; kiderült, hogy az érintett modellek a gyárilag megadott értéknél valójában 5-10 százalékkal többet fogyasztanak.