– A 3-as metró felújítása késedelmének egyetlenegy eleméért sem hibáztatható a főváros, és teljességgel elfogadhatatlan, hogy egyes kormányzati körök időhúzó lépései miatt az ellenzék életveszéllyel riogatja a budapestieket – reagált a Főpolgármesteri Hivatal annak kapcsán, hogy Gy. Németh Erzsébet, a Demokratikus Koalíció (DK) fővárosi képviselője többször elmondta, életveszélyes helyzet alakulhat ki a metróban, illetve DK – az MSZP két évvel ezelőtti akciójához hasonlóan – a nyomásgyakorlás érdekében folytatja az aláírásgyűjtését a 3-as metró felújításáért.
A Tarlós István főpolgármester és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett közleményben azt írták: az M3-as ma is közlekedik, folyamatos a biztonsági ellenőrzés, folyik a szerelvények teljes felújítása, valamint a sínek cseréje, ami korábban nem történt meg. Úgy fogalmaztak: visszautasítják a sorozatos és cinikus, közvetlen balesetveszéllyel való riogatást, főként azok részéről, akik vagy nem ismerik a probléma tartalmát, vagy – ami rosszabb – elmulasztották hatalomgyakorlásuk hosszú évei alatt még az előkészítő munkálatokat is megkezdeni a negyvenéves, elavult létesítmény felújítására.
Tarlós István főpolgármester korábban több sajtótájékoztatón is felhívta a figyelmet arra, hogy Budapestet és a BKV-t súlyos adóssággal, előkészített tervek, pályázatok nélkül vették át Demszky Gáboréktól. A fejlesztések egyik legnagyobb gátja a főváros és közlekedési cége teljes hitelképtelensége volt. Ezt a tarthatatlan helyzetet az Orbán-kormány adósságátvállalással orvosolta. Ezzel párhuzamosan komoly fejlesztések kezdődtek a BKV-nál. A teljesség igénye nélkül: négy éven belül befejezték a számtalan műszaki, jogi és pénzügyi problémával terhelt 4-es metró beruházását. Korszerűsítették és összekötötték szinte a teljes budai kötöttpályás-hálózatot, létrehozva ezzel a fonódó villamoshálózatot. A pesti oldalon felújították és a Rákóczi hídon keresztül meghosszabbították Budára az 1-es villamos vonalát a Fehérvári útig. A 3-as villamos teljes vonalát újjáépítették 2013–2014 között. Tavaly felújították a nagykörúti villamosok vonalát is. Új, korszerű, alacsony padlós CAF Urbino villamosokat szerzett be a BKV, szám szerint 47-et.
Több évtizedes ígérgetés után felújították és rendezték a Széll Kálmán teret. Budafokon a régi lebontása után új kocsiszín épül a korszerű villamosoknak. Az elhasználódott, főleg szovjet Ziu trolikat használt MAN és új, alacsony padlós Solaris-Skodákra cserélte a BKV. A buszos vonalakon az elavult járműpark nagy részét lecserélte a BKV és a BKK szerződött partnerei. Megjelentek a környezetbarát, hazai gyártású elektromos, illetve gázzal hajtott buszok. Kicsi, de előremutató lépés volt a főváros részéről, hogy – hosszú kihagyás után – újra járnak menetrendszerű, közösségi közlekedést szolgáló hajók a Duna fővárosi szakaszán. A 2010 előtt elenyésző számban épült ingyenes P+R, illetve B+R parkolóhelyekből több ezret alakítottak ki a fővárosban és az agglomerációban.