Megértek az infokommunikációs környezetre a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k), de vannak még fejlődési pontok a digitális megoldások használata területén a BellResearch és a Magyar Telekom közösen készített felmérése szerint. A megkérdezett cégvezetők többsége tisztában van azzal, hogy az informatikai fejlesztések üzletfejlesztési és költséghatékonysági szempontból is segíthetik vállalkozásuk működését.
Más kérdés, hogy valójában mennyit használnak az infokommunikációs megoldásokból otthon vagy a vállalkozásukban. A magáncélú és a cégszerű használat közötti eltéréseket jól mutatja, hogy a kkv-vezetők másfélszer gyakrabban használnak okostelefont vagy tabletet a levelezéshez otthon, mint a munkahelyükön.
Dokumentumkezelő alkalmazásokat a felsőfokú végzettségű kkv-vezetők 73 százaléka használ a munkája során, miközben magánemberként jóval magasabb, 81 százalékos a mért arány. Hasonló a helyzet a mobileszközökön folytatott levelezéssel, ahol 44, illetve 61 százalékos az arány az egyetemet vagy főiskolát végzett vezetők körében.
Érdekes emellett, hogy miközben az e-mailt személyes célra a felsőfokú végzettségű cégvezetők szinte mindegyike (97 százaléka) használja, a vállalati vonalon csak 83 százalékos az arány. A középfokú végzettségű vezetőknek csak 43, míg az érettségivel nem rendelkezőknek mindössze 28 százaléka használ dokumentumkezelő alkalmazásokat.
Regionális szempontból szintén jelentős eltéréseket térképezett fel a felmérés. Az ország északnyugati részében a vállalkozások vezetőinek 73, illetve 81 százaléka használja vállalati vagy magáncélra a digitális megoldásokat, miközben a délnyugati régióban csak 49, illetve 58 százalékos arányokat regisztráltak.
Az életkornak ugyanakkor az előbbi két tényezőnél jóval kisebb a szerepe a digitalizációhoz való viszonyban. Jellemzően néhány százalékpontos az eltérés a legfiatalabb és legidősebb korosztály eredményei között. A munkahelyi e-mail használatban például 67 és 73 százalék közötti eredményeket mértek az idősebb és a fiatalabb korosztályok között. Az elektromos levelezés magáncélú alkalmazásnál is mindössze 6 százalékpontnyi a szórás 86, illetve 92 százalékos eredmény mellett.
Százezer magentás
A kis-és középvállalkozásoknak indította el a Magyar Telekom júniusban Magenta 1 Business nevű ajánlatát, amelynek révén a szolgáltató mobil- és vezetékes szolgáltatásain túl az informatikai megoldások is kedvezőbb feltételekkel vehetők igénybe egyazon csomagban. A 2015 augusztusában a nem vállalati, azaz lakossági ügyfelek számára bevezetett Magenta 1 integrált kedvezménycsomag előfizetőinek száma mára meghaladta a százezret. A Magenta 1 ügyfelek számára a Telekom a nyári hónapokban eltörölte a mobilinternet adatkorlátját, szeptember óta pedig az adott helyen elérhető maximális le- és feltöltési sebességgel mobilnetezhetnek azok, akiknek a családja rendelkezik ilyen csomaggal. Az integrált csomagban a mobil-, a tv-, az otthoni internet- és a vezetékestelefon-szolgáltatás együtt kedvezőbb áron érhető el. Különösen a férfiak körében az egyik legkedveltebb elem a TVGO szolgáltatás, amelyet a Telekom által megkérdezettek egyharmada akár napi szinten is használ.