A kormány az előző héten tárgyalta a turizmusfejlesztési stratégiát, amelyet a jövő hétfőn tartandó Turizmus summit elnevezésű nemzetközi konferencián mutatnak be – mondta tegnap Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese. Az MTÜ által szervezett, több mint ezerfős nemzetközi konferenciát Orbán Viktor miniszterelnök nyitja majd meg.
A stratégiáról az MTI tudósítása szerint elmondta: a régió leghatékonyabb turizmusmarketingjének kialakítása a cél. Ennek részeként megújul a marketingeszköztár, és hamarosan a kormány elé kerül a már bejelentett kiemelt turisztikai desztinációk mellett az újabb fejlesztési területek kijelölése. Eközben folyamatos a turisztikai digitális stratégia megújítása, a tervek között szerepel a közösségi médiában új videósorozat indítása, és megújul az MTÜ honlapja is. Ennek részeként új szakmai oldal indul a jövő héten – sorolta Bánhegyi Zsófia. Jövőre nemzetközi kampány indul, ahol a külföldiek hosszabb tartózkodásának és a magasabb költésük elérése a cél. A vidéki úti célok népszerűsítése is a feladatok között szerepel, 2018-ban az egészségturizmusra és a gyógyturizmusra fókuszáló kampányt indítanak. Közölte, létrehozzák a desztinációs márkagondnokságokat; amire négymilliárd forintot szánnak.