Az eljárás kezdetéről a MÁV Zrt. mint a MÁV-Start alapítója dönt, az időpont függ a szükséges jóváhagyások megszerzésének időigényétől is. A járművek műszaki tulajdonságait a kiírásban határozzák majd meg. Az eredeti tervek szerint olyan hibrid szerelvényt kívánnak beszerezni, amely a városban a villamosok elektromos hálózatára kapcsolódik, a nyílt pályán pedig a vasúti áramellátást használja. Ehhez szükséges a Szeged–Hódmezővásárhely-pálya villamosítása. Iparági forrásaink szerint felmerült, hogy mégsem végzik el ezt a munkát – ennyivel olcsóbb lehet a fejlesztés –, akkor azonban másféle járműre van szükség: olyanra, amely a városon belül villamosként, a városok között dízelmotorvonatként üzemel.
A Szeged és Hódmezővásárhely közötti vonalról a két város polgármestere 2011-ben írta alá a megállapodást. Egy évvel később a hódmezővásárhelyi közgyűlés elfogadta a megvalósíthatósági terveket, jóváhagyta a városon belül kiépítendő villamosnyomvonalat. A beruházás tartalmazza 6+2, egyenként 30 méter hosszúságú szerelvény beszerzését, mintegy tízmilliárd forintért, 3200 méteren vágányfektetést felsővezeték kiépítésével, valamint öt megállót, két kitérővel Hódmezővásárhely belvárosában. A városközpontok közötti utazóidő a tervek szerint harminc percre rövidül.
Csúcsidőben húszperces követési idővel lehet majd közlekedni, így a meglévő MÁV-szerelvényekkel együtt óránként négy járat lenne elérhető a két város között.
A vasútvillamos Szegeden az 1-es villamos vonalára csatlakozik és a Széchenyi térig közlekedik. Tavaly decemberben a terveztetés feladata a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztőhöz került. A járműbeszerzést és az üzemeltetést a MÁV-Start végzi, az újonnan kiépülő hódmezővásárhelyi villamospálya MÁV-fenntartású lesz.