Hiába veti fel a tiltott pártfinanszírozás gyanúját, hogy a Jobbik gyakorlatilag ingyen jutott több mint ezer, Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó plakáthelyhez, a Jobbik nem érzi szükségét a kételyek eloszlatásának.
– Folyamatban lévő tárgyalásokra, illetve üzleti titokra hivatkozva nem áruljuk el, hogy mely cégektől venne még reklámeszközöket a Jobbik – közölte Jakab Péter hétfőn. A párt szóvivője arra sem volt hajlandó válaszolni, hogy a már megvásárolt 1100 darab plakáthely mennyibe került, milyen futamidővel, mekkora részletekben fizetnek.
A politikus úgy fogalmazott: vannak olyan cégek, amelyek a médiapiacon szeretnék a reklámfelületeiket értékesíteni. Ezek a cégek eladási, a Jobbik pedig vásárlási szándékkal rendelkezik. A szóvivő elmondta, hogy míg a tavasszal indult, összesen 105,3 millió forintba került plakátkampányra a Jobbik hitelt vett fel, a milliárdos nagyságrendű reklámeszközök megvételét saját forrásból fedezi. Mint érvelt: az adófizetők pénzével a lehető legtakarékosabban kell bánni, az új jogszabályi környezetben pedig az a leghatékonyabb, ha részletfizetéssel megveszik ezeket a reklámeszközöket. Az adófizetők viszont később sem ismerhetik meg, pontosan mennyit költ a párt saját plakátfelületekre, a Jobbik szándéka szerint erre csak az Állami Számvevőszéknek (ÁSZ) lesz lehetősége.
Arra a kérdésre, hogy miért mentek bele Simicska Lajossal egy tiltott pártfinanszírozás gyanúját felvető üzletbe, Jakab Péter azt mondta: nem tudja, honnan asszociál bárki Simicska Lajosra, noha korábban pont a Simicska-érdekeltségbe tartozó Mahir Cityposter és a Publimont Kft. felületeit kapta meg átlagosan 76 forintért naponta. Arra a kérdésre, hogy fenntartja-e azon korábbi véleményét, miszerint a Jobbik az egyetlen olyan parlamenti párt, amely mögött nem áll egyetlen oligarcha sem, a szóvivő úgy válaszolt: maximálisan.
Ismert, az Origó számolt be arról, hogy a Jobbik törvényeket sértve kaphatott egymilliárd forintot érő plakáthelyeket a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimonttól, amely a plakáthelyeinek egyhatodát napok alatt egyszerűen átjátszotta a pártnak. Ezzel az érintettek jogszabályt sérthettek, mert egy cég nem adhat támogatást pártnak, ezt törvény tiltja. Emellett a mostani megoldás a plakáttörvénybe ütközhet.
Hollik István kereszténydemokrata országgyűlési képviselő közölte: a Fidesz–KDNP feljelentést tesz a Jobbik legújabb plakátjai miatt, mivel azokat szerintük Simicska játszotta át a pártnak, teljesen egyértelműen korrupciót és tiltott pártfinanszírozást megvalósítva. A hírportál cikke nyomán Tényi István csalás miatt bejelentést tett a Fővárosi Főügyészségen, mert az ügylet szerinte is törvénybe ütközhet.
Miközben Simicska Lajos nagyvonalúan átadta a Publimont plakáthelyeit a Jobbiknak, sajtóhírek szerint közvetítőkön keresztül tárgyal stabilan veszteséges médiabirodalma eladásáról. Az Origó szerint a nagyvállalkozó azután kezdett vevők után nézni, hogy az általa támogatott Jobbiknak a Fideszt gyalázó előző, tavaszi plakátkampánya kudarcot vallott, a párt nem megerősödött, hanem meggyengült. A portál úgy tudja, a milliárdos szerint a Jobbik nem tud nyerni, ráadásul a párton belüli válságon úrrá lenni képtelen Vona Gáborban sem bízik annyira, mint korábban, és ő maga is Amerikába készül távozni. Az eladásról egyébként Simicska Lajos unokaöccse, Nagy Ajtony Csaba ügyvéd egy amerikai közvetítővel tárgyalt.
Az oligarcha médiumai óriási, többmilliárdos mínuszban működnek. A Hír TV, a Magyar Nemzet, a Heti Válasz, valamint a Lánchíd Rádió idei finanszírozási hiánya eléri a hárommilliárd forintot. Többek szerint szinte biztos, hogy a Hír TV, a Lánchíd Rádió, az Index és a Magyar Nemzet a választások után már nem Simicskáé lesz.
A tavaszi bukásra készülő milliárdos ezért fáradozik a kármentésen és gondolkodik a külföldre menekülésen.