Kapóra jött a Paraziták a Paradicsomban című film forgatása Marozsán Erikának, hiszen így egyszerre tarthatja meg több éve készülő második lemezének bemutatóját Budapesten és kezdheti el a kamaradrámát az elsőfilmes Kasvinszki Attilával.
Tizenegy éve jelent meg Jónás Tamás megzenésített verseiből készült első albuma, a Szakíts, ha tudsz, a lemez turnéján ismerkedett meg Födő Sándor (Fodo) zenésszel, aki beugró dobosként jelent meg az akkori formációban. – Első beszélgetésünkkor megfogant egy új lemez gondolata bennünk. Kezdetben e-mail-kapcsolatban voltunk, küldözgettük a zenéket egymásnak. Az az ötletünk támadt, hogy előbb szülessenek meg a zenék, majd arra írassunk szövegeket, amelyeket történetesen más-más szerző jegyez. A Szakíts, ha tudsz Jónás Tamás verseire épült, most eklektikusabb stílusban gondolkodtunk mind zenei, mind tartalmi téren.
Volt bennem egy felfedezési vágy is, mert olyan keveset lehet hallani a mai költőkről, szerettem volna jobban megismerni és megmutatni őket – idézi fel a színésznő. Érdekes volt, hogy ki lehet-e mozdítani a költőket a maguk komfortzónájából, vagyis hogy más inspirációi által miként alakíthatják a szövegeket. Mint kiderült, sokan nem tudtak mit kezdeni a felkéréssel; akadtak olyan neves költők, akiknek kedvük ugyan volt hozzá, de nem jutott eszükbe semmi, vagy éppen nem tudtak meghatározott szótagszámra írni. Végül Szabó T. Anna, Borda Réka, Novák Péter, Fodor Sándor, Lackfi János, Varga Lívius, Kardos-Horváth János, Jónás Tamás szerzeményei forrtak egy albummá, a meglehetősen széles skálán mozgó dallamvilágban. Populárisabb hangzású songok, lírai hangvételű, nőies érzékenységű sanzonok és progresszív, alternatív zenei irányokat követő, olykor politikailag is fűtött dalok jelennek meg a repertoárban.
A lemez címe – Nem dobban a szív – Novák Péter szövegének egy frázisa. Arról szól, milyen is az, amikor már nem ébred fel a vágy. – Sok dal beszél a szerelemről, az elhagyatásról, de mi van akkor, amikor kihűlt minden? Vannak néha ilyen állapotaim, és ennél nem nagyon van riasztóbb, félelmetesebb dolog. Lemezünk nagyon gazdag és talán sűrű versanyaggal készült, semmiképp sem háttérzene, inkább aktív hallgatást igénylő album. Számomra olyan, mintha színházi élményben volna részem – állapítja meg a színésznő.
Ismételt egymásra találás ez a lemez Novák Péter alkotótárssal, akivel húszas évei elején ismerkedett meg a színésznő, még a Kim Novák kultusza idején. – Mély barátság alakult ki közöttünk, és Péter testvérének, Novák Eszter rendezőnek ez fel is tűnt: megállapította, hogy hasonlítani kezdtünk egymásra, akár a testvérek. Két dalt jegyez ő, egy duettet éneklünk együtt – mondja Marozsán Erika.
Témaválasztásában nagyon szerteágazó a lemez: egy-két dal társadalmi kérdéseket érint, de a politikai hevület és a környezetvédelem is hangot kap, mindemellett sok benne a magányélmény. – Magam körül úgy látom, hogy generációmban valamilyen oknál fogva nagyon sokan maradnak egyedül. Ehhez hozzátesz, hogy New Yorkban élek, 12 millió magányos ember között, akiket csupán a Facebook és az egyéb interneten elérhető közösségi felületek kötnek össze. Ebből az élményemből fakadóan erősödik fel az egyedüllét témája a lemezünkön – állapítja meg a színésznő.
A hangzásbeli változatosságot az akusztikus gitárok, a zongora, a mandolin, a népiesebb hangzású ukulele, a klasszikus cselló – amely olykor a basszusgitár funkcióit is ellátja –, az ütős hangszerek és a harmonika mellett a dobprogramok alakítják maivá. A Nem dobban a szív című lemezt ma 20 órakor mutatják be az Uránia Nemzeti Filmszínházban, májusban pedig turnéra indul vele a csapat.