Az elmúlt évek során az EU 15 országában több mint ötvenezer, Magyarországon pedig több mint 3500 gépjármű abroncsait vizsgálták meg. A Bridgestone 10-ből 7 abroncsnál talált valamilyen problémát, közülük a leggyakrabban alacsony guminyomást (65%), erősen elkopott abroncsot (19%), magas abroncsnyomást (14%), valamint teljesen elkopott abroncsot (2%) találtak a szakemberek. Általános tapasztalat volt továbbá, hogy noha szinte minden autós fontosnak tartotta a gumiabroncsok ép állapotát a biztonságos közlekedés érdekében, mégis csak kevesen emlékeztek arra, hogy utoljára mikor ellenőrizték akár csak szemrevételezéssel is a gumik állapotát a reggeli indulás előtt.
Az abroncs futófelülete mindent elárul vezetőjéről: míg az optimális abroncsnyomás egyenletes kopást eredményez, addig az alacsony vagy magas nyomás hatására egyenetlenül kopik a gumi. Az abroncs a gépkocsi egyetlen része, amelyik érintkezik az útfelülettel, így kiemelkedően fontos minden autóvezetőnek tudnia, hogy az alacsony nyomáson gördülő abroncsok esetében akár 30 százalékkal is megnövekedhet a fékút – ez még a gyakorlott vezetőknek is komoly gondokat okozna ideális időjárási körülmények között. Alacsony nyomás esetén fékezéskor a futófelület egyenlőtlenül érintkezik az útfelülettel, a gumi két széle kopik, a gumi öregedése pedig a túlmelegedés miatt látványosan felgyorsul. A túlfújt gumiabroncs szintén rossz választás: sokan szeretnék így csökkenteni a gördülési ellenállást és ezzel üzemanyagot spórolni, de az egyenlőtlen kopás miatt ők is hamarabb lesznek kénytelenek új abroncsot vásárolni.
Számos előnye mellett a minőségi abroncsok mellett szól, hogy a beépített légzáró rétegnek köszönhetően nyugalmi állapotban az abroncs légnyomásvesztesége egy hónap alatt kevesebb mint 1,5 százalék – vagyis a tél közeledtével nyugodt szívvel tehetjük fel őket az autóra és indulhatunk útnak. Körültekintő ellenőrzéssel, az abroncsainkra való fokozott odafigyeléssel és minőségi abroncsválasztással nemcsak a költségeinket csökkenthetjük, de tudatosan tehetünk saját magunk és utasaink biztonságáért is.
A Bridgestone 15 országban végzett felmérése rámutat, hogy Európa útjai sem veszélytelenek: az autósok 71 százaléka alacsony nyomású abroncsokon hajt. Ezen belül az autósok 30 százaléka közlekedik legalább 0,5 barral a gyártó által ajánlott nyomásérték alatti gumikon, 7,5 százalékuk pedig kifejezetten komoly veszélynek teszi ki magát és autóstársait, mert gépjárművének abroncsnyomása 0,75 barral marad el a gyártó által ajánlott értéktől. Kevés autós tudja, hogy a szemre teljesen felfújtnak látszó abroncsból akár 15-20 százaléknyi levegő is hiányozhat.