Csak az öt legnagyobb gyártó tudta növelni okostelefon-eladásait az idei második negyedévben, a világpiaci forgalom azonban összességében csökkent – állapította meg az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat. Az elemzés szerint 2017 áprilisa és júniusa között 341,6 millió okostelefont értékesítettek világszerte, 1,3 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában, az első negyedéves eladásokhoz képest pedig 0,8 százalékkal zsugorodott a piac.
A szegmenst hagyományosan vezető két gyártó, a Samsung és az Apple mögé már jó ideje kínai cégek zárkóznak fel, idén az ötödik helyről a Xiaomi ütötte ki csekély előnnyel a szintén kínai Vivo céget. Közülük a Samsung 23,3 százalékra növelte a piaci részesedését a korábbi 22,7 százalék után, 79,8 millió eladott készülékkel, ami 1,4 százalékos bővülést jelent. Az Apple nagyjából feleennyi, összesen 41 millió készüléket értékesített, ami 1,5 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Piaci részesedése 12,0 százalékra nőtt a korábbi 11,7 százalékról. Ezen belül a cég új modellje és annak verziói, az iPhone 7 és iPhone 7 Plus két számjegyű százalékos növekedést ért el, ami a készülékek átlagos eladási árának emelkedéséhez vezetett.

A szegmenst hagyományosan két gyártó vezeti
A nyugati márkákkal szemben a kínai cégek eladása egyenesen kilőtt. A Huawei 19,6 százalékkal növelte az értékesítését, így összesen 38,5 millió készüléket adott el, a piaci részesedése pedig 11,3 százalékra nőtt 9,3 százalékról. A cég elsősorban a prémiumkategóriában erősíti modellkínálatát, és a két piacvezető márka megelőzését tűzte ki célul. Az Európában és Amerikában jórészt ismeretlen Oppo eladásai 22,4 százalékkal, 27,8 millióra nőttek, piaci részesedése 8,1 százalékra emelkedett 6,6 százalékról. A cég Kínán kívül elsősorban a délkelet-ázsiai piacon terjeszkedik gyors ütemben. A legnagyobb mértékben pedig, 58,9 százalékkal a Xiaomi növelte eladásait, 21,2 millió okostelefont adott el a második negyedévben.
Az összes többi márkából 133,4 millió készüléket értékesítettek a második negyedévben a világpiacon, ami 16 százalékos csökkenés és 39 százalékos piaci részesedés a korábbi 45,9 százalék után.