Több mint kilencszázezer magyar internetező a karácsonyi időszakban csak késéssel tudta átvenni az interneten megrendelt termékeket, az ügyfelek átlagosan öt nappal később kapták kézhez a csomagokat, de 12 százalékukhoz még január első hetében sem érkezett meg a küldemény – derül ki az eNet Internetkutató reprezentatív felméréséből. A távirati irodával ismertetett eredmények alapján a késések oka leginkább az, hogy a webáruházak nem voltak kellően felkészülve a lakossági költekezés ilyen mértékű bővülésére. Vagyis, nem számítottak az értékesítések ekkora arányú felfutására, emellett a futárszolgálatok sem tudták átmenetileg bővíteni a kapacitásukat az ünnepi időszakban, ami megfelelt volna a megemelkedett rendelésszámnak.
A késéseken túl a vásárlóknak az okozta az egyik fő problémát, hogy elmaradt a tájékoztatás: a késésben érintettek alig több mint harmadát értesítették a webáruházak a kiszállítás várható módosulásáról. A megrendelők a webáruházak késéssel kapcsolatos ügyintézését összességében közepesnek értékelték, negyedük szerint viszont az inkább nem vagy egyáltalán nem volt megfelelő. A kutatócég szerint a történtek némileg rontották a webáruházak megítélését, a késésben érintettek 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legközelebb hasonló helyzetben inkább egy másik webáruháztól rendel, 10 százalékuk pedig azt mondta, máskor biztosan nem rendel a késéssel teljesítő cégtől. Az érintettek kétharmada jelezte: a késésektől függetlenül máskor is fog az adott webáruháztól rendelni.
Az eNet korábbi kutatása szerint az elmúlt karácsonyi szezonban mintegy kétmillió magyar vásárolt az ünnepekre az interneten keresztül, az elektronikus kiskereskedelem felhasználóinak száma évről évre dinamikusan bővül.