Négy új célállomást és hetven új útvonalat iktat be járatai közé a magyar hátterű Wizz Air diszkont-légitársaság, emellett Európa-szerte huszonegy új, Airbus A320-as családba tartozó repülőgépet vesznek át az elkövetkező hónapokban.
A légicég tegnap azt közölte, júliusig Athén, Tallinn, Harkov és Bécs is elérhetővé válik a Wizz Air hálózatában, az osztrák főváros repülőtere nyártól bázisként üzemel majd. A bővülés több mint kétmilliárd dolláros befektetést jelent Magyarországon, az Egyesült Királyságban, Ausztriában, Lengyelországban, Ukrajnában, Romániában és Grúziában, összesen 11 bázison.
A Wizz Air bővülése a magyar fővárosban kezdődik, egy új Airbus A320 érkezik a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre, amellyel a budapesti flotta immár 11 tagúra bővül. A társaság tavaly novemberben jelentette be, hogy 146 Airbus A321neo repülőgépet rendelt, ezzel rendelésállománya 281-re nőtt. A légitársaság gyarapodása a munkahelyeket is bővíti a diszkontcégnél: március és július között több mint 15 nemzet mintegy 700 légi közlekedéssel foglalkozó szakembere csatlakozik a Wizz Airhez.
Bizakodik a Budapest Airport is: idén legalább 15 százalékos forgalombővülésre számítanak az Egyesült Államok és Magyarország között az új, közvetlen járatoknak köszönhetően. Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi vezetője az MTI-nek elmondta, tavaly az utasforgalom a két ország között elérte a 470 ezret úgy, hogy nem volt közvetlen járat.
Az idén azonban a lengyel LOT és az American Airlines is indít közvetlen járatokat New Yorkba, Chicagóba és Philadelphiába is, ezért legalább 15 százalékos bővülés várható, ami 25 százalékra is megnőhet – mondta.
Az adatok szerint az utasok 12 százaléka business osztályon repül, 88 százalék pedig turisztikai céllal látogatja meg a másik országot. A legnépszerűbb városok sorrendben New York, Los Angeles és Miami. Az utasforgalom és a flottaméret alapján a világ legnagyobb légitársaságának számító American Airlines európai vezetője szerint a budapesti járat a legnépszerűbb európai célállomások listáján van. Tom Lattig jelezte: az első évben leginkább amerikai utasokkal számolnak, a járat már az első évben profitot termelhet a légitársaságnak.