Új országos kommunikációs kampányt indít belföldön a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), a május 15-től június 30-ig tartó, desztinációalapú akcióban hazai szállodák, vendéglátóhelyek, turisztikai szolgáltatók és vendégvonzó attrakciók mutatkoznak be, hogy segítsék a lakosság választását az idei nyaralási helyszín kiválasztásában az országhatárokon belül. A kampányban bemutatkoznak egy-egy térség rejtett kincsei, kulturális attrakciói, az elérhető élménykínálat, illetve az aktív kikapcsolódási lehetőségek.
Magyarország a nyári főszezonban is számos rejtett kincset tartogat a belföldi utazók számára, az ország élményígérete, kulturális és aktív programkínálata pedig nagyon sokszínű – közölte az MTÜ. Az ügynökség szándéka az, hogy magyarok a klasszikus nyaralóhelyek mellett keressenek fel új területeket is az országban, próbáljanak ki új programokat, hiszen hazánk sokkal izgalmasabb, sokkal többet tartogat annál, mint azt sokan gondolják, és mindenki megtalálhatja itthon is az új kedvenc helyeit.
Az MTÜ április 19-éig fogadja a turisztikai szolgáltatók jelentkezését, akik „Helló, nyár!” néven speciális ajánlatot állítanak össze a vendégek számára. A forgalomélénkítő kampányhoz csatlakozó partnereket a Hellómagyarország.hu weboldalon teszik közzé és intenzív kommunikációval népszerűsítik az általuk kínált lehetőségeket, hogy minél többen kapjanak kedvet a nyári utazáshoz és rekreációhoz.
– Februárban ismét rekordot ért el az idegenforgalom Magyarországon, megint a belföldi turizmus volt a fő húzóerő – mondta kedden a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adataira reagálva az MTI-nek.
– Látszik, hogy az embereknek van pénzük, és szívesen ismernek meg új helyeket belföldön – tette hozzá. A második hónapban ugyanis főként a belföldi turizmus húzta fel a számokat, a tavalyihoz képest 8,5 százalékkal több vendéggel, illetve 9 százalékkal több vendégéjszakával.
Guller Zoltán kiemelte: valószínűleg az eddigi legjobb februárját zárta az ágazat, és különösen örvendetes a belföldi utasforgalom növekedése. Megjegyezte: az eredményekhez az MTÜ korábbi belföldi forgalomélénkítő kampányai is hozzájárultak.

Az iskolai szünidő idején is számos kulturális, sport- és közösségi program várja a családokat
Fotós: Éberling András
A magyarok utazásait a Széchenyi-pihenőkártyán adható béren kívüli juttatások is ösztönzik. Idén is fontos dátum a Szép-kártyák birtokosainak május 31-e, ugyanis eddig az időpontig lehet elkölteni a munkáltatótól 2016-ban kapott, eddig el nem költött juttatásokat.
– Mindennapos fizetőeszközzé vált a hét évvel ezelőtt bevezetett MKB Szép-kártya, felhasználóinak száma meghaladta a 222 ezer főt. 2018 márciusáig mintegy 77,4 milliárd forint juttatás érkezett a kártyabirtokosokhoz, az ő kifizetéseik által megközelítőleg 69 milliárd forint már vissza is áramlott a magyar gazdaságba – közölte lapunkkal Nagyiványiné Fodor Katalin, a Szép-kártyát kibocsátó MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft. ügyvezető igazgatója.
Felhívta a figyelmet: május 31-ig hátravan másfél hónap, az MKB-nál addig még mintegy 615 millió forintot kell elkölteniük a munkavállalóknak a 2016-ban feltöltött összegekből. Ez a lehetőség kártyabirtokosok csaknem ötödét érinti. Ismertette, az MKB Szép-kártya 21 506 elfogadóhelyén a vendéglátás alszámla a legközkedveltebb, ezt a szálláshely alszámla követi.
– Az a tapasztalatunk, hogy a legváltozatosabb szolgáltatási körrel rendelkező szabadidő és rekreációs alszámla lehetőségeivel élnek legkevésbé a kártyabirtokosaink – fűzte hozzá.
Holott ezeken az alszámlákon olyan lehetőségekkel élhetnek a kártyatulajdonosok, mint speciális gyógyászati technikák, homeopátiás kezelések, bizonyos egészségügyi vizsgálatok, masszázs, látásvizsgálat, lovas oktatás, sporthorgászat, fogászati terapeuták igénybevétele, illetve például a szájhigénikusok tevékenysége, de még beszédterápia vagy akár táboroztatás is finanszírozható az alszámla terhére. Természetesen az alacsonyabb összegeket is el lehet költeni cukrászdákban, növény- és állatkerti belépőkre vagy sétahajójegyre is akár az egész család számára – jegyezte meg az ügyvezető.