A közös közleményben felróják, hogy a vasúttársaság 2015 végén jelentősen ritkította a legforgalmasabb fővonalak gyorsvonatait, és jelentős leépítéseket terveznek a Székelyföldre közlekedő vonatokon is, holott ezek autópálya hiányában különösen fontos eljutási lehetőségek a határon túli magyarok számára.
Az év végével megszüntetik a Budapest–Berlin éjszakai vonatot. Miközben az Európai Unióban az összes komoly vasúttársaság korszerű, vonzó étkezőkocsikat üzemeltet, a belföldi étkezőkocsik 2012-es leállítását követően a MÁV-Start 2017 végén már a nemzetközi vonatokon is megszünteti ezt szolgáltatást, jelentősen csökkentve ezzel a színvonalat. A széles körben használt törzsutaskedvezményt, a Start Klub kártyát szintén leépíti a vasúttársaság, és indoklás nélkül megszüntették a Budapest belvárosában lévő menetjegyirodát.
A vasúttársaság lapunk kérdésére azt közölte, hogy idén 1,2 millióval növelik az utasok számát, az adózás előtti eredményük 12 milliárd forinttal javul, adósságállományukat 54 milliárddal mérséklik. Mindez nem azt mutatja, hogy a vasúttársaság rossz irányba haladna. A változtatások célja, hogy a szolgáltatásokat az igényekhez igazítsák.