A kockázatvállalás és a kezdőtőke hiánya hátráltatja leginkább a magyarokat abban, hogy saját vállalkozást indítsanak – olvasható az Amway globális vállalkozói jelentésében. A 44 országban 50 ezer fő bevonásával végzett kutatásból kiderül: a vállalkozói kedv már nemcsak a külső tényezőktől függ, hanem személyes tulajdonságaink, családunk, barátaink hozzáállása is nagyban befolyásolhatja.
Az adatok alapján a magyarok több mint harmada hajlandó többet áldozni szabadidejéből annak érdekében, hogy a saját lábára álljon. A megkérdezettek 35 százalékának megvan a megfelelő ötlete is az üzlet elindításához, több mint fele pedig biztos abban, hogy a szűkebb környezete támogatja az ötleteit.
Kevesen vállalják azonban a vállalkozás beindításával járó kockázatokat, a válaszadók mindössze 14 százaléka és mindössze 12 százalék biztos abban, hogy az induláshoz szükséges tőkét elő tudja teremteni. A felmérésből az is kiderül, hogy a nemzetközi tendenciákkal összhangban itthon is rendkívül kis mértékben csökkent a vállalkozói hajlandóság.