Még a második szabadedzésen Romain Grosjean elütött egy pályára tévedt mormotát, a futam elején láttunk egy ijesztő balesetet, amikor Brendon Hartley és Lance Stroll csattant, a végén pedig Winnie Harlow szupermodell a kelleténél egy körrel korábban leintette volna a versenyt – még szerencse, hogy az 50. Grand Prix-győzelmét jegyző Sebastian Vettel észnél volt.
Ezzel össze is foglaltuk a vasárnap lapzártánk után véget ért Formula–1-es Kanadai Nagydíj legemlékezetesebb momentumait, mert bizony nem a bravúros manővereket kell lajstromoznunk.
Montrealban a hatodik helyről induló Daniel Ricciardo a rajt után ugyan elhúzott Kimi Räikkönen mellett, de a 17. körben csak jó ütemű kerékcseréjének köszönhetően keveredett Lewis Hamilton elé.
A pole pozícióból startoló Vettel pedig senkitől sem zavartatva győzött Valtteri Bottas és Max Verstappen előtt, az első három ugyanabban a sorrendben ért célba, ahogyan nekivágott a 70 körös távnak.
Amúgy amikor a monitorokon az jelenik meg, hogy 69/70, akkor bizony a száguldó cirkuszban kevésbé járatosak hihetik, hogy ez az utolsó kör – Harlow kisasszony is így volt vele –, holott ekkor a pilóták az utolsó előttit teljesítik.
Nem ez az első leintéses malőr az F1-ben, és arra nehezebb volt magyarázatot adni, hogy a 2002-es Brazil Nagydíjon Pelé miért a két kör hátrányban levő Szató Takumának lengette meg a kockás zászlót, amikor pedig a győztes Michael Schumacher áthaladt a célvonalon, a futball-legenda éppen valakivel beszélgetett, megfeledkezve a tennivalójáról…
No de vissza a jelenbe, Vettel győzelme és a pontversenyben eddig élen álló Hamilton ötödik helye azt jelenti, hogy a német pilóta az összetettben átvette a vezetést. Igaz, csak egy pont az előnye.
A vb állása, pilóták: 1. Vettel (Ferrari) 121, 2. Hamilton (Mercedes) 120, 3. Bottas (Mercedes) 86, 4. Ricciardo (Red Bull) 84, 5. Räikkönen (Ferrari) 68, 6. Verstappen (Red Bull) 50. Csapatok: 1. Mercedes 206, 2. Ferrari 189, 3. Red Bull 134.