A Rögtönzött szülői értekezlet az interaktivitást helyezte közönségmegszólító technikái középpontjába, a gyerekek és felnőttek egyaránt kérdezhettek a jelen lévő előadóktól, de például szavazhattak a szereposztásról is. A Momentán Társulat színészei ugyanis az egyes, nehezen kezelhető életszituációkat s az ezekből adódó konfliktushelyzeteket jelenítették meg, gyakran a túlzás és a jellemkomikum eszközeit használva, így tartva görbe tükröt tinédzsereknek és különböző tanártípusoknak.
Az iskolai és az otthoni nevelés nehézségeiről és szépségeiről egyaránt szó esett: „Gyanítom, hogy nem véletlenül született meg a lélekre oly érzékeny magyar nyelvben a „gondviselő” kifejezés. De ha vannak is elakadásaink, kétségbeesett töprengéseink, mindig tudjuk, hogy az a nagy pupillájú ifjonc, aki példánk nyomán tanul élni, nem a gond maga. Ő nem a gond – csak a gondjainkra van bízva. És – bátorításképp tegyük hozzá – a gondolat szavunk gyökerét, magvát a gond szótő adja. Avagy ami elsőre elakadásnak tűnik, arról később kiderülhet, hogy az inspiráció forrása volt. Anyanyelvünk az egyik legbölcsebb nevelő – gondoltuk volna?” – vall a témáról a Felelős Szülők Iskolája, akik az új pedagógiai módszerek bevezetése mellett az iskolai szorongás és agresszió csökkentését tűzték ki célul.
Az agresszió csökkentése a Rögtönzött szülői értekezlet egyik fő témáját jelentette. A „hagyományosnak tekinthető” iskolai verekedésen kívül azonban napjainkban sokkal nagyobb veszélyt jelent a fiatalokra az internetes zaklatás, illetve a cyberbullying jelensége. Ez utóbbi azért veszélyesebb, mert nem szűnik meg az iskolán kívül sem, 0-tól 24 óráig lehetséges valakit online „bántalmazni”, ráadásul sokkal nehezebben felfejthetők és ellenőrizhetők is az ilyen esetek. A Rögtönzött szülői értekezlet alkalmával azonban konkrét javaslatokat, gyakorlatokat is kaptunk az ilyen jellegű kiközösítés kezelésére, például az osztályfőnöki órákon végzett szituációs játékok ötletét.
A szituációs gyakorlatok minden esetben hatásosnak bizonyulnak, függetlenül attól, hogy az iskolaudvaron vagy közösségi oldalakon történik a bántalmazás, hiszen a szerepcserén alapuló játék hatására a gyermek lelkében, érzelmi életében indul el a változás, a belátás folyamata.
Ezen kívül a Jocó bácsiként nagy népszerűségnek örvendő történelemtanár, Balatoni József három tézisét is megismerhettük: partnerség, őszinte kommunikáció és bizalom. Pólus Enikő szexuálpszichológus, a Mesekő Alapítvány vezetője pedig a szexuáledukáció fontosságára hívta fel a figyelmet, e témában is nagyon fontos a szakember által végzett felkészítés, hiszen alig akad olyan gyerek vagy felnőtt, aki ne tapasztalta volna már meg az internetes zaklatás kellemetlenségét.
A tiniknek azonban segítséget nyújt a Kamasz-panasz elnevezésű részleg, ahol tréninget, tanácsadást és felvilágosítást kaphatnak az érdeklődők, ezen kívül pedig már mobilapplikáció is létezik; az úgynevezett Yelon program, amely egy, a Hintalovon Alapítvány által fejlesztett telefonos alkalmazás; a program célja pedig egy olyan weboldal és chat működtetése, amely valódi választ ad a 10–18 éves korosztály énképével, testképével, (pár)kapcsolataival, szexualitásával kapcsolatos kérdéseire.
A nagy érdeklődésre tekintettel a „ráadás” Rögtönzött szülői értekezletet 2017. január 28-án tartják a Kossuth Klubban.