Jost Lammers, a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója szerint a fejlesztéseket az utasforgalom folyamatos és erős növekedése indokolja. Tavaly már több mint 9 millió utast szolgáltak ki, ami történelmi rekord, a Malév-korszakot is beleértve. Az idén eddig már 12 százalékkal nőtt az utasforgalom, és az év végére először meghaladhatja a 10 milliót.
Ennyi utas kiszolgálásához azonban már bővíteni kell a 2. terminál kapacitását is. Az egyre több hosszú távú járat miatt a 2B terminál oldalán kell elsősorban fejleszteni. A legsürgetőbb beruházás az új móló, amely a terminálépülethez kapcsolódva egyszerre tud több diszkont- és hagyományos, keskeny és széles törzsű gépet kiszolgálni. A tervek már készülnek, jövőre kiírják a tendereket, 2018-ban pedig át is adhatják a létesítményt. Emellett bővítik és fejlesztik az utasbiztonsági ellenőrző pontokat és a parkolókat is. A vezérigazgató elmondta: nem vetették el egy új légiáru-bázis építésére vonatkozó korábbi terveiket, ennek megvalósításához azonban még időre és további dinamikus növekedésre van szükség. A Cargo City névre keresztelt központ átadása 2018–2019 előtt nem várható.