A tapasztalatok szerint 100 látogatóból legfeljebb kettő vásárol a felkeresett weboldalon, 98 százalék csak tájékozódik. A kutatások szerint a leggyakrabban böngészés közben döntik el, hogy vásárolni is fognak: a látogatók 82-86 százaléka böngész, mielőtt vesz valamit és fizet érte. Ez nyilvánvaló lehetőség a weboldal tulajdonosának, ekkor kell megragadni a látogató figyelmét. A cégek olyan megoldásokat keresnek, amelyek hatékonyan tartják ott a holnapjukon az érdeklődőket.
Ennek fényében érthető, hogy a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. (SZTA) 240 millió forint tőkét fektetett az AC-Innovatiqua Kft.-be. A cég a Photel Zrt. digitális intelligenciával foglalkozó leányvállalata – közölte a tőkealap-kezelő.
A tájékoztatás szerint az AC-Innovatiqua Kft. gyorsítja az online értékesítést támogató megoldások fejlesztését, elsősorban az online intelligenciával alátámasztott, chatalapú contact center tevékenységre fókuszál, amelynek alapja a webfelületre érkező látogatók viselkedésének valós idejű monitorozása, elemzése és személyre szabott megszólítása. Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap elnök-vezérigazgatója a közleményben hangsúlyozta: a sok ígéretes, befektetést kereső cég közül a megalapozott üzleti modell, a megbízható technológiai alapok, az átlátható és folyamatos nyereségtermelő képesség, valamint a várható régiós foglalkoztatási hatások miatt döntöttek a befektetés mellett, a SZTA forrásai a beruházási költségeket és a szolgáltatói terület fejlesztését fedezik.
Lakatos Zsolt, az AC-Innovatiqua Kft. ügyvezető igazgatója azt mondta, hogy az SZTA befektetése kiemelkedő lehetőséget teremt a vállalat számára a regionális növekedés megalapozására is. Az AC-Innovatiqua Kft. 2015-ben 10 alkalmazottal indította el működését a dél-dunántúli régióban, a létszámot a következő két évben mintegy 50 munkavállalóval kívánja bővíteni.
A tőkealap-kezelő közleményében kiemelte, hogy az anyacég Photel Zrt. Európa 100 leggyorsabban növekvő kis- és középvállalata közé tartozik, partnerei között a Magyar Telekom, a Cetelem és a British American Tobacco is megtalálható, átlagosan évi 4 millió ügyféltranzakciót felügyel.
A Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. forrásainak 85 százaléka európai uniós forrásból származik, 15 százaléka magyar állami forrás, eddig mintegy 13 milliárd forint összeget szerződött le, ezzel mintegy 90 magyar vállalkozás fejlődéséhez és működéséhez tudott forrást biztosítani.