Bármilyen tevékenységet ellátó kis- és közepes vállalkozás (kkv) számára ajánlja a Magyar Marketingszövetség (MMSZ) májusban induló nyolcnapos kurzussorozatát, ahol a cégek elsajátíthatják azokat a marketingfogásokat, amelyek a szövetség szerint napjainkban nélkülözhetetlenek a sikerhez – közölte lapunkkal a szövetség. A képzés résztvevői gyakorlatorientált tanfolyamokon vesznek részt, a megszerzett tudást hétköznapi munkájuk során tudják kamatoztatni. Az Országos Kkv-marketingakadémia elnevezésű mesterkurzus az első olyan átfogó és hiánypótló oktatási program Magyarországon, amelyben a szakma legjobb szakértőitől kaphat újszerű, gyakorlatorientált képzéseket minden marketingtevékenységet folytató személy. Az akadémiával egy marketing-tudásközpont létrehozása volt a szövetség célja.
A kurzus programja szerint márkaépítési módszerekkel ismerkedhetnek a résztvevők, emellett a vevőszerzéshez használatos marketingkommunikációs eszközöket, szövegírási, tartalommal kapcsolatos ismereteket is szerezhetnek. Külön képzési napot szentelnek a szervezők az internetes tartalmaknak, a honlapkészítési és -üzemeltetési trendeknek vagy akár a webes tartalomszolgáltatás jogi hátterének. Az elektronikus médián belül a Facebookon és a YouTube-on folytatott tevékenységek mellett képet kapnak a márkaépítésről, az adatfeldolgozásról, valamint az ügyfelek megtartásával kapcsolatos elvárásokról. Szintén nagy hangsúllyal szerepelnek a reklámok, a kampányok, ezek különböző változatai. A cégek a képzést követően írásbeli és szóbeli vizsgát tehetnek, az így megszerzett tudásról az MMSZ által hitelesített oklevelet kapnak a résztvevők.
Az oktatók neves marketingszakemberek, sokan a Magyar Marketingszövetség vezető tisztségeit is betöltik. A képzésen hirdetésszervező specialistáktól, médiatervezőktől, kreatív szakemberektől, valamint jogászoktól sajátítható el a szükséges tudás.
Az MMSZ tájékoztatása szerint a képzésre április 15-ig kedvezményesen lehet jelentkezni. Azoknak, akik a májusi és a júniusi képzési napokról valamilyen okból lemaradnak, várhatóan januárban ismét szerveznek egy kurzust, ennek időpontját később közlik.
Startup Safary a VI. Tudományfesztiválon
Többek közt magyar startup vállalkozások bemutatói várják az érdeklődőket április 21. és 22. között a Föld napja és a VI. Tudományfesztivál közös programsorozatán a Magyar Nemzeti Múzeum kertjében. Nagy Erzsébet, a Magyar Nemzeti Kereskedőház egyik ügyvezetője elmondta, hogy az idén először felállított Science Shop elnevezésű pavilon is várja az érdeklődőket a tudományfesztiválon, ahol 18 kis- és közepes magyar vállalkozás mutatkozik be. Megismerkedhetnek a látogatók többek között nanotechnológiai fejlesztésekkel, kerékpáros nyomkövető és biztonságtechnikai rendszerrel, saját fejlesztésű 3D-s nyomtatóval, valamint konyhai szagfogóval és felhőalapú mezőgazdasági rendszerrel. Kovács Péter, az xLabs vezérigazgatója a Startup Safary programsorozat egyik főszervezője elmondta: „a kétnapos eseményen a teljes budapesti startup-ökoszisztéma megnyitja kapuit”, negyven helyszínen több mint 80 programot kínálnak. Felhívta a figyelmet arra, hogy az esemény kiemelt vendége lesz Jeff Burton, az Electronic Arts befektetője.