Ebben az évben is növekedett azok száma, akik a karácsonyi üdvözletük elküldéséhez az internetes formákat választották a két nagyobb itthoni mobilszolgáltató adatai szerint.
A tavaly karácsonyi időszakhoz képest idén mintegy hetven százalékkal nőtt a Telekom-ügyfelek december 24–26. közötti mobilinternet-forgalma. Míg 2016-ban még csak harmincszázalékos volt a forgalomnövekedés az előző év hasonló időszakához viszonyítva, 2017-ben már megduplázódott a karácsonyi adatforgalom.
Az internetes üzenetküldés mellett még mindig sokan választják a hagyományos SMS formátumot a karácsonyi jókívánságok eljuttatásához, bár az üzenetek száma évente öt-tíz százalékkal csökken. Míg 2016-ban 6,9 millió, 2017-ben pedig 6,3 millió SMS-t küldtek a Telekom-ügyfelek az ünnepek alatt, addig az idén már csak hatmilliót.
A Vodafone a december 23. és 26. közötti forgalmi adatait vizsgálta, amelyek alapján több mint 150 százalékkal nőtt az adatforgalom az előző év azonos időszakához képest. A két évvel ezelőtti adatokat pedig nagyjából megtriplázták az ügyfelek. A telefonhívások száma viszont csökkent: idén közel tíz és fél millió hívást indítottak a szolgáltató hálózatáról, 10,34 százalékkal kevesebb a tavalyi ünnepi telefonhívásoknál. Idén karácsonykor a Vodafone ügyfelei több mint négy és fél millió SMS-t és 92,6 ezer képes üzenetet, MMS-t küldtek el. Míg az előbbi szám éves összehasonlításban 9,1 százalékos csökkenést, addig az utóbbi kategória stagnálást mutat.