A 4,1 millió háztartásból 3,45 millióban van tv-előfizetés, ezek közül pedig 1,2 millió kábeltévés vagy internetes, úgynevezett IPTV-s előfizetés a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legutóbbi adatai szerint. Tavaly ez az arány nagyjából két százalékkal volt kisebb. A vezeték nélküli – műholdas, parabolaantennával fogható –szolgáltatást 902 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 112 ezer előfizetője volt június végén. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.
A jelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 92 százalékát fedi le.
A szolgáltatók adatai szerint 38,2 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya, míg tavaly alulról súrolta a 35 százalékot. A vezeték nélküli előfizetések részesedése egy százalékkal, 32-re csökkent. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya közel 4 százalékkal, 29,7-re mérséklődött idén az előző évhez képest.
Az összes vezetékes előfizetés terén is átrendeződést tapasztalt a hatóság, a 2,1 millióból 938 ezer volt analóg. Míg százezerrel nőtt az előfizetések száma egy év alatt, ötvenezerrel csökkent a korszerűtlenebbek száma.
A teljes piacot és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, közel 27 százalékos részesedéssel. Ezt követi a Magyar Telekom 25 százalékkal, a harmadik pedig a DIGI, 24 százalékkal. Mindhárom vezető vállalat részesedése egy-két százalékot emelkedett az utóbbi évben.