A Magyar Posta közleményében kiemelte, hogy az emberek élnek a felkínált lehetőséggel, a bankkártyával kiegyenlített csekkek forgalma dinamikusan növekszik.
A szolgáltatást három hónappal ezelőtt vezette be a társaság, az azóta eltelt időszakban összesen 2,7 millió csekket fizettek be bankkártyás tranzakció során az ügyfelek, 25 milliárd forint értékben. Ez az összes készpénzátutalási megbízás 10 százalékát jelenti, de az arány fokozatosan emelkedik, hiszen korábban fél év alatt fizettek be 2,7 millió csekket bankkártyahasználattal (ami akkor még készpénzfelvételnek számított).
A számokból tehát kiderül, hogy a csekkbefizetéshez igénybe vett bankkártyahasználat intenzitása közel megduplázódott – mutatott rá a társaság. Egy ügyfél átlagosan 3 csekket fizet be egyszerre, tranzakciónként 10 ezer forint értékben.
A posta 2015-ben csekk termékét is megújította, amikor kötelezővé tette a készpénzátutalási-megbízásokon a QR-kód feltüntetését, februárban pedig bevezette a csekkbefizető automatákat. A társaság adatai szerint mindkét újítás népszerű: a megbízáson szereplő QR-kód beolvasásával a Magyar Posta mobil applikációján keresztül eddig több mint 200 ezer csekket fizettek be az ügyfelek csaknem 2 milliárd forint értékben. Az ilyen típusú megbízások többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti napokon történik. Hasonló forgalmat bonyolítottak le a csekkbefizető automaták is.
A Magyar Posta stratégiai célja, hogy a pénzügyi, pénzforgalmi tevékenységből fakadó bevételeit folyamatosan növelje, ezért az elmúlt években megújította pénzügyi portfólióját. Ma 46 ezer személy rendelkezik bankszámlával a társaságnál, és több mint 35 ezer ügyfélnek van befektetési számlája. A posta által közvetített megtakarítási állomány összértéke 540 milliárd forint, amelynek csaknem háromnegyedét állampapírban helyezték el az ügyfelek.