– Kis túlzással élve bármilyen képességű is legyen egy gyermek, bármilyen hátránnyal is induljon neki az életnek, Karcagon komolyan foglalkozunk vele, fejlesztjük képességeit – mondta lapunknak Plósz Csilla Margit, a Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatója.
Hozzátette: foglalkoznak az SNI-s (sajátos nevelési igényű) tanulók integrált oktatásával, de vannak olyan diákjaik is, akik autizmus spektrumzavarral küzdenek, esetleg beszédfogyatékosok vagy pszichés zavaruk van, akikkel csodákat tud tenni a művészeti nevelés. Az igazgatónő arról is beszélt, hogy működik náluk iskolaotthon, egész napos iskola, napköziotthon és tanulószoba. A hátrányos helyzetű gyerekek fejlesztésében, a szabadidő hasznos eltöltésében, valamint a tanulási felzárkózásban ezeknek fontos szerepe van.
– Az elmúlt időszakban számos továbbképzésen vettek részt kollégáink, leginkább a tanulás tanítása, a hátrányos helyzetűek kezelése, valamint az élménypedagógia terén kaptak új módszertani ötleteket – hangoztatta az intézményvezető. Mint mondta, informatikai eszközökre is pályáztak, és jelentős mennyiségű számítógéppel lettek gazdagabbak, hamarosan pedig projektorok, digitális táblák és laptopok kerülnek az iskolához. A pedagógusok továbbképzéseken vesznek majd részt, ami abban segíti őket, hogy eredményesen tudják használni ezeket az eszközöket.
– A művészeti iskolánk az Oktatási Hivatal bázisintézménye, ami azt jelenti, hogy a mi jó gyakorlatainkat megoszthatjuk a térség érdeklődő intézményeivel – magyarázta az igazgatónő. Elmondása szerint ez azt is jelenti, hogy képzőművészeti és zenei nevelés, oktatás, fejlesztés folyik ebben az intézményben. Az iskolában fa- és rézfúvósok, ütősök, billentyűsök, pengetősök tanulhatnak, illetve a gyerekek vokális tanszakon is képezhetik magukat.
– A művészeti iskolánkban egyrészt tehetséggondozással foglalkozunk, másrészt olyan gyerekekkel is, akiknek koncentrációs vagy mozgáskoordinációs problémáik vannak, de még a dadogás is jól kezelhető a fúvós hangszereken való játék elsajátításával. Továbbá a hátrányos helyzetű tanulóink helyben juthatnak hozzá a művészetoktatáshoz.
A Magyar Idők kérdésére válaszolva az iskolai tankerületi központtal való kapcsolatáról is beszélt Plósz Csilla Margit. – Gördülékeny és konstruktív az együttműködés, jó a kapcsolat, elképzeléseinkkel, javaslatainkkal megkereshetjük őket, nyilván a lehetőségekhez mérten, de meg is valósul mindaz, amit szeretnénk. Úgy gondolom, hogy a közös céljaink elérése érdekében ez így természetes– tette hozzá az igazgatónő.