Ahhoz, hogy ezt elhelyezhessük a Formula–1 históriájában, mindenekelőtt emlékezzünk meg az F1 legjobb esőmenőjeként elkönyvelt Ayrton Sennáról. A brazil tizenegy esős versenyt nyert meg, de a szakírók az 1984-es Monacói Nagydíjat – amelyen csak második lett – ezek elé helyezik. Senna ebben az évben mutatkozott be a száguldó cirkuszban, egy gyengécske Tolemant kormányozott, és a nagyhercegségben a 13. rajtkockából indulhatott. A szakadó esőben innen jött fel a második helyre egy olyan pályán, ahol száraz körülmények között is alig lehet előzni. S ha a versenyt nem fújják le a 31. körben, akkor a brazil borítékolhatóan későbbi nagy riválisát, Alain Prostot is lehagyta volna.
Michael Schumacher sem kapott pánikrohamot, ha leszakadt az ég, a hétszeres világbajnok is rendre jól ment ilyenkor, és neki az 1996-os Spanyol Nagydíjat tartják a legjobb esős futamának. Ebben az esztendőben került a Ferrarihoz, amely jóval elmaradt a Williamstől, de a német Barcelonában nagyon elpáholta a teljes mezőnyt, a hatodik helyről jött fel az elsőre, és végül döbbenetes előnnyel, 45 másodperccel győzött.
Max Verstappen Interlagosban „csak” harmadik lett, de még Toto Wolf, a Mercedes sportigazgatója is leszögezte, hogy a holland pilóta ellopta a show-t versenyzői, az elsőként leintett Hamilton, valamint a második – az összetettben az utolsó futam előtt 12 ponttal vezető – Nico Rosberg előtt. „Egészen hihetetlen versenyt futott, újraértelmezte a fizikát” – fogalmazott Wolf.
A Red Bull pilótája már a Brazil Nagydíj első felében is kétszer zseniálisan előzött az esőben – Rosberg és Kimi Räikkönen voltak az áldozatai –, egy alkalommal pedig elképesztő bravúrral korrigálta a kicsúszását, azonban ezek is eltörpülnek amellett, amit a végjátékban láthattunk tőle. Mivel a kerékcserékkel rosszul taktikázott – feltetette az átmeneti esőgumikat, de még jobban esni kezdett, így vissza kellett mennie az extrém esőgumikért –, az 56. körben a 16. helyen haladt.
Az utolsó tizenöt körben innen jött fel a harmadik helyre, s jellemzően mint kés a vajban ment el a többiek mellett. Nem csak neki kellett kimenni a bokszba, de a pályán így is tizenegy ellenfelét előzte meg, a lista időrendi sorrendben: Gutiérrez (Haas), Wehrlein (Manor), Bottas (Williams), Ricciardo (Red Bull), Kvjat (Toro Rosso), Ocon (Manor), Nasr (Sauber), Hülkenberg (Force India), Vettel (Ferrari), Sainz (Toro Rosso) és Pérez (Force India)!
„Őrült futam volt, és amikor kockáztattunk az átmeneti esőgumival, de nem jött be, azt hittem, mindennek vége. Ám sikerült folyamatosan előzgetnem, hirtelen a negyedik helyen találtam magam, és végül a dobogóra is felállhattam, ami egészen hihetetlen. A boksztaktikánk nem jött be, azonban nem is baj, mert így sokkal jobban élveztem a versenyt” – mondja Verstappen. S ezzel még vagyunk így néhány millióan.