A La Repubblica szerint Max Verstappen, a Formula–1-es mezőny rossz fiúja a Kínai Nagydíjon is rászolgált hírnevére, a Corriere della Sera pedig azt javasolja, hogy nyugtató kamillateát töltsenek a vizespalackjába. Ám nem csak az olasz lapok feszítik keresztre a Red Bull 20 éves holland pilótáját. Idén már a melbourne-i szezonnyitón láthattunk tőle egy 360 fokos piruettet, de ebből szerencsére nem lett baj, és a bahreini időmérőn is csak a saját autóját törte össze a falba rohanva.
Másnap a futamon azonban már a vb-címvédő Lewis Hamiltonnál nagyon kiverte a biztosítékot azzal, hogy a második körben agresszívan bevágott elé – a Mercedes versenyzője emiatt utóbb nyomdafestéket nem tűrő jelzővel illette –, Sanghajban pedig a vb-pontversenyben vezető Sebastian Vettelt akarta ott megelőzni, ahol erre esélye sem volt, tönkretéve a Ferrari pilótájának a versenyét. Utóbbi hibáját Verstappen is elismerte, a leintés után rögtön elnézést kért, és Vettel nagyvonalúan meg is bocsátott.
„Utólag már könnyű megítélni, hogy az ütközés Sebbel teljes mértékben az én hibám volt. Sajnos ezen már nem tudok változtatni, annyit tehetek, hogy kielemzem a versenyemet, és megerősödve térek vissza” – írta ki Verstappen az Instagram-oldalára. Közvetlenül a futam után a médiának nyilatkozva azért azt is leszögezte, nem gondolja, hogy különösebben változtatnia kellene a vezetési stílusán: „Nem hiszem, hogy kevésbé agresszívnak kellene lennem a pályán, mert most sem voltam az, csak túl sokat akartam.”
Max Verstappen mindig is sokat akart a versenypályán, és ez már a génjeiben is kódolva volt, hiszen édesapja is megjárta a Formula–1-et. Jos Verstappen a maga idejében 107 nagydíjon indult zajos sikerek nélkül, két harmadik helyig jutott. Max húszévesen már sokkal többre vitte. 2014 augusztusában került be a Red Bull tehetséggondozó programjába, és 16 évesen minden idők legfiatalabb olyan pilótája lett, aki Formula–1-es autót tesztelhetett.
Néhány nappal később pedig a valaha volt legfiatalabb pilóta lett, aki összetört egy F1-es autót, mégpedig egy rotterdami utcai bemutatón. A további rekordjai már jobban mutatnak az életrajzában: 2015-ben 17 évesen és 164 naposan rajthoz állt az Ausztrál Nagydíjon, két héttel később a második versenyén, Malajziában már pontszerző, hetedik helyen zárt egy Toro Rossóban. Amikor pedig 2016-ban a Spanyol Nagydíjon megkapta a lehetőséget, hogy beüljön a Red Bullba, megnyerte a barcelonai versenyt – 18 évesen és 228 naposan. Senki más nem robbant be ilyen üstökösszerűen a száguldó cirkuszba.
A holland pilóta eddig 63 nagydíjon indult, tizenegyszer állt dobogón, háromszor a legmagasabb fokán. Két éve ötödik, tavaly hatodik lett a világbajnokságon. Ám a pályafutásában az is szembetűnő, hogy sokszor megy bele csínbe, a YouTube-on nemcsak a zseniális előzéseiből készülnek összefoglalók, hanem a balul elsült hajmeresztő manővereiből, kisebb-nagyobb baleseteiből is. Idén eddig inkább az utóbbiakhoz szolgáltatott alapanyagokat, a Kínai Nagydíj után „Crashtappennek” is átkeresztelték (crash – karambolozik).
No persze, Verstappen csak a szavát tartja. A 2016-os Belga Nagydíj után, amelyen Kimi Räikkönennel akasztott tengelyt, lényegre törően fogalmazta meg ars poeticáját: „Nem engedem, hogy megelőzzenek. Inkább leszorítom őket az aszfaltcsíkról.”
Vasárnap Sanghajban a Formula–1 egyik legendája, Niki Lauda nem rejtette véka alá rosszallását, hogy Verstappen felfogása a jelek szerint mit sem változott: „Amíg az ember általában tanul a hibáiból, ő nem, és ez nem életkor, hanem intelligencia kérdése. Minél több verseny van egy pilóta mögött, annál okosabbnak kellene lennie, de Verstappen esetében ez éppen fordítva működik” – szögezte le a háromszoros világbajnok.
Ha igaza van, bele se gondoljunk, hogy milyen manővereket látunk ezután még Max Verstappentől…