Kimi Räikkönen a szerződéshosszabbításért küzdött Monzában, a Formula–1-es Olasz Nagydíjon. Állítólag 2019-től Charles Leclerc lesz Sebastian Vettel csapattársa, de Räikkönen szombati történelmi körrekordja miatt elhalasztották a döntés bejelentését. És bár a remek időmérős teljesítményének köszönhetően a Ferrari párosa – a finn pilóta és a német Sebastian Vettel – kezdte az első és a második rajthelyről a vasárnapi versenyt, s nagyon sokáig úgy tűnt, 2010 után végre ismét nyer Monzában, ha úgy tetszik, hazai pályán a lovacskás márka, ám a világbajnoki címvédő brit Lewis Hamilton szédületes manőverével a 45. körben megelőzte az addig vezető Räikkönent, s végül diadalmaskodott. Ezek után továbbra is ott a nagy kérdés: letesz-e a Ferrari egy szerződéshosszabbítási ajánlatot Räikkönen elé, vagy jön Leclerc?
A verseny drámával kezdődött: már az első körben összeakaszkodott a Mercedes és a Ferrari, konkrétan Hamilton és Vettel – előbbi jobbról előzött, bár az effajta manőver az utcai KRESZ-ben sem szabályos –, s a négyszeres világbajnok német pilóta tűzpiros kocsija megsérült, ki kellett cserélni az orrelemet, és Vettel csak az utolsó helyre tudott besorolni. A zsűri sima versenybalesetnek, vis maiornak minősítette az esetet, senkit sem büntetett meg, bár Vettel erősen berzenkedett, s a csapatrádión be is szólt Hamiltonnak („Hol a csudába akart megelőzni, amikor nem volt helye?”). Az élen Räikkönen és Hamilton gyötörte egymást, és nagyon sokáig a finn sofőrnek állt a zászló, úgy nézett ki, öt év után újra nyer egy F–1-es futamot.
De az égiek – és Hamilton – máshogy akarták. A brit már a harmadik körben megelőzte a Jégembert, de ő azonnal visszaelőzött. Micsoda küzdelem! A 22. körig Räikkönen magabiztosan vezetett, de akkor kiállt egy kerékcserére, és a negyedik pozícióban állt vissza, Hamilton, Max Verstappen és Valtteri Bottas mögé, miközben Vettel már az ötödik helyen autózott. A 29. körben Hamilton is gumit cserélt, és Bottas, valamint Räikkönen mögé sorolt vissza. A finnek a 37. körben sikerült megelőznie Bottast, majd Hamilton is elment márkatársa mellett, s attól kezdve csak az volt a kérdés, hogy a jóval gyorsabb köröket futó brit mikor húz el Räikkönen mellett.
Ez nyolc körrel az 53 körös verseny vége előtt következett be, Hamilton szédületes manőverrel kerülte ki riválisát, s innen már nem is adta ki kezéből a győzelmet. Élete 68. Formula–1-es futamsikerét aratta, idén hatodszor intették le elsőnek, s ötödször diadalmaskodott Monzában, amivel beérte az Olasz Nagydíj listavezetőjét, Michael Schumachert. Egyszer-smind az összetettben 12 ponttal 30 egységre növelte előnyét Vettel előtt, aki ugyan ötödiknek ért célba, de negyedik lett, mert Verstappen idejéhez hozzáadtak öt büntetőmásodpercet.
Az Olasz Nagydíj végeredménye: 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:16.54.484 óra, 2. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 8.705 mp h., 3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 14.066 mp h., 4. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 16.151 mp h. A vb pontversenyének állása: 1. Hamilton 256, 2. Vettel 226, 3. Räikkönen 164, 4. Bottas 159. A márkák pontversenye: 1. Mercedes 415 pont, 2. Ferrari 390, 3. Red Bull 248.