„Bő tíz hónap telt el a sérülésem óta, és most már nyugodtan kijelenthetem: csalódást okoztam azoknak, akik azt jósolták, hogy soha többé nem tudok sílécet csatolni a lábamra. Ezen – mármint a síléc felcsatolásán – már hét hónap után, augusztusban túl voltam, és annak a hónapnak a 23. napján már síeltem is Ausztriában. Most ott tartok, hogy december első hétvégéjén a kanadai Lake Louise-ban rajthoz állok a sérülésem utáni első Világkupa-versenyemen. A helyszín csodálatos emlékeket ébreszt bennem, mivel tavaly december 4-én ugyanott dobogóra állhattam, harmadik lettem lesiklásban a Vk-futamon” – mondta bevezetés gyanánt Miklós Edit a győri sajtótájékoztatón, amelyet a helyi Audi-gyárban tartottak, és ahol pár perccel később a csíkszeredai síző kipróbálta a gépkocsik aerodinamikai tesztelésére használt szélcsatornát – végtére is a lesiklók olyan sebességgel, 130 km/órával száguldanak az alpesi lejtőkön, ami már egy autónak is becsületére válik.

A szélcsatornás tesztelés az alpesi sízés Formula–1-e
„A sportban, kiváltképp a teljesítménysportban nem szabad kompromisszumokat kötnünk – ezt már Kaszó Klára, a szövetség korábbi ügyvezető igazgatója, jelenleg Miklós Edit menedzsere mondta. – Ezért fontos, hogy aerodinamikai téren is a legkorszerűbb módszereket tudjuk alkalmazni, és ez a mostani kísérlet is hozzájárul ahhoz, hogy Edit Phjongcshangban, a téli olimpián a szocsi sikeréhez hasonló szinten, sőt talán még azon felül teljesítsen. Felelősségem tudatában kijelenthetem, hogy teljesen felépült, fizikai téren semmi akadálya a sikeres szereplésének.”
Stefan Abplanalp, Miklós Edit svájci edzője elmondta: az aerodinamikának döntő szerepe van a lesiklásban, amely – a tréner szavaival – az alpesi sízés Formula–1-e; a légellenállás 10-12 százalékos csökkentése száz méterenként 0,7 másodperces eredményjavulást jelent. Majd a „Miklós Team” kulcsfigurája tanítványa gyógyulásáról is beszélt.
„Amikor január 15-én megtörtént a sérülés, azonnal láttam, hogy nem egyszerű baleset. Miklós Edit jobb térdében minden elszakadt, ami csak elszakadhat, de a bal térde is jócskán sérült. Ennek ellenére egy percig sem gondoltam arra, hogy mindennek vége. Szerencsére a biztosítása mindent fedezett, csak a helikopteres mentés 12 ezer euróba került, a műtét pedig, amit dr. Christian Schenk innsbrucki klinikáján végeztek, további 40 ezerbe.
A rehabilitáció során az egyetlen gondot a sietség, a túlzott gyógyulni akarás jelentette, de szerencsére Edit megértette: nem a gyorsaság a lényeg, hanem a helyes menetrend betartása. Már az első hónap elteltével láttam: itt valami csodás felépülésnek vagyok a szemtanúja, nem véletlen, hogy dr. Schenk elnevezte Editet a női Hermann Maiernek, a női Terminátornak a lesikló szakág legnagyobb alakja nyomán.
Fokozatosan térnek vissza nála a régi reflexek, fizikumban már ott van, ahol tavaly decemberben volt, amikor Lake Louise-ban harmadik lett. Most kiutazunk Coloradóba, a Sziklás-hegységbe alpesi edzésekre, és ha minden jól megy, december első hétvégéjén újra rajthoz áll Lake Louise-ban, második pályafutása első Világkupa-versenyén.”
És onnan már tényleg csak egy ugrás a február 9-én kezdődő phjongcshangi téli olimpia, ahol Miklós Edit már a puszta indulásával történelmet ír.