Lássuk be, Michelisz Norbert zseniálisan választott nevet a túraautó TCR-sorozatban tulajdonosként idén indított csapatának: az M1RA egyaránt utal a Michelisz Racingre és a pilóta napokban született kislányára, Mirára. S most dupla a boldogság otthon, mert a kis csapat a 17 éves Tassi Attila második helyével indította az évadot Grúziában. Michelisznek persze már előre kell néznie, hiszen a hét végén Marokkóban beindul a túraautó-világbajnokság szezonja is, ahol a Honda jól kaphatja el a rajtot.
„A marokkói az egyik legkedvezőbb pálya a Hondának a versenynaptárban. Sok lassú kanyar és egyenes vonalú fékezés jellemzi, ezekben pedig a mi autónk kifejezetten erősnek számít. Ezt a 2016-os eredmények is alátámasztották, hiszen a pályán a Hondáé volt az 1–2–3. helyezés az időmérőn és a főfutamon is. Szeretnénk csapatként hasonlóan eredményesek lenni, az én személyes célom pedig az, hogy márkán belül is a legjobb legyek. Tehát az időmérőn a pole pozícióért, a főfutamon a győzelemért megyek Marokkóba” – jelentette ki Michelisz a blogjában.
Ám nem csak a marrákesi aszfaltcsíkon lehetnek nagy tervei. Tavaly a negyedik helyen zárta a vb-t, egyetlen ponttal lemaradva csapattársától, a portugál Tiago Monteirótól, idén pedig a világbajnoki címet is megcélozhatja. Már csak azért is, mert a címvédő argentin José María López és a tavaly mögötte második francia Yvan Muller sincs ott a mezőnyben, a Citroën pedig idén már nem indít gyári csapatot. Ezzel együtt Citroëneket így is láthatunk, és a 2012-es világbajnok brit Rob Huff gyári támogatás nélkül is roppant komoly rivális lehet. Michelisz is úgy számol, hogy már a hét végén főleg vele, és persze Monteiróval gyűlhet meg a baja. A folytatásban pedig még a Volvóval – amelynek a marokkói pálya nem fekszik – is számolni kell.
„Több egyértelmű jele is van annak, hogy a 2017-es vb-címért sokkal nagyobb harc lesz idén, mint az elmúlt négy évben bármikor. A Citroën hiába szállt ki gyártóként a WTCC-ből, ez nem jelenti azt, hogy nem foglalkoztak a technikával a télen. Úgy gondolom, hogy a legtöbb pályán a Citroën lehet a legversenyképesebb technika 2017-ben is, de a gyári háttér hiánya – szezon közbeni tesztek, fejlesztések, alkatrészbázis – valamennyire kompenzálhatja ezt az előnyüket” – véli Michelisz, akinek jól sikerült a felkészülése: „Sűrű időszak van mögöttem, nem mondanám, hogy sok alvással készültem erre a szezonra. A télen rekordmennyiséget teszteltünk a Hondával, csapatszinten 7-8 ezer kilométert tettünk meg a pályán, és ebből messze én a legtöbbet, körülbelül ötezer kilométert. Ez nagyjából annyi, mint amennyit a teljes szezon alatt levezetek” – mondja Michelisz Norbert, aki mellett még Nagy Dánielnek és a francia Aurélien Panis-nak is szurkolhatunk. A Zengő Motorsport két pilótájától azért vélhetően kevésbé lesz hangos a szezon…