Izgalmas kerekasztal-beszélgetésen ismertette Diego Sánchez, a La Liga világméretű hálózatának (Global Network) közép-európai rezidense a Premier League után a legtöbb bevételt generáló futballbajnokság marketingpolitikáját.
„A horvát, a román, a bolgár, a szerb és a magyar piacért felelek, s hogy miért Budapesten van az irodám, miközben a régió futballjában nem a magyar áll az első helyen, s jelenleg egyetlen magyar labdarúgó sem játszik nálunk – ennek a magyarázata a múltban keresendő. Az az ország, amely olyan óriásokat adott a spanyol futballnak, mint Plattkó Ferenc, Kubala László, Puskás Ferenc, Kocsis Sándor, Czibor Zoltán vagy a beszélgetésen jelen lévő Dunai Antal, Szendrei József és Ladinszky Attila, az logikusan regionális központ” – fogalmazott a szakember, aki a magyar szakírókhoz eljuttatott exkluzív tartalmakkal és a La Liga magyar nyelvű Facebook-oldalán keresztül propagálja hazája bajnokságát, amely nagy súllyal van jelen a magyar sporttelevíziók műsorában.
Sánchez rámutatott: a La Liga színvonalában utolérte, sőt le is hagyta a Premier League-et: az utóbbi négy évben csak spanyol csapat nyerte a BL-t, s az Európa-ligában 2006 óta ötször a Sevilla, kétszer az Atlético Madrid diadalmaskodott.
„A dominancia nemcsak a csúcson érzékelhető, hanem lejjebb is, ami annak köszönhető, hogy míg pár éve a spanyol televíziós jogdíjakból a bajnok 17-szer annyi pénzt kapott, mint a 20. helyezett, ma ez az arány alig négyszeres. S az elmúlt idényben több mint 1,2 milliárd eurót osztottunk szét” – mondta Sánchez.