Besenyei Pétert nyugodt szívvel sorolhatjuk a legismertebb magyar sportolók közé, aki határainkon túlra is elvitte a hírünket. A 2000-es évek elején ő maga is ott bábáskodott a földkerekség leggyorsabb motorsportsorozatának megszületésénél, s tulajdonképpen őt tekintik többek között az Egyesült Államokban, Japánban és az Egyesült Arab Emírségekben is futamokkal jelentkező Red Bull Air Race keresztapjának.
Besenyei a 2003-as nyitóévadban rögtön megnyerte a pontversenyt, és az első öt évében rendre dobogós helyen végzett, 2004–2006. között második, 2007-ben harmadik lett. Hatvanhat futamon indult, huszonkét alkalommal végzett az első háromban; ám a versenyeken túl olyan kunsztok is kötődnek a nevéhez, mint amikor tavaly márciusban elsőként átrepült a 6343 méter hosszú, 24 méter széles Korinthoszi-csatornán. (Amelyet az 1800-as évek végén Türr István és Gerster Béla tervei alapján építettek meg.) S azt, ahogy a nyolc méter fesztávolságú gépével átviharzott, a videómegosztókon is több százezren nézték meg.
Besenyei aktív szerepet vállalt a Corvus Racer 540 elnevezésű, hazai fejlesztésű repülőgép tervezésében, és 2014-ben ezzel próbált szerencsét, de nem járt sikerrel, az akkor tizenkét pilótát felvonultató mezőnyben csak tizenegyedik lett.
Idén az első három versenyen immár tizennégy pilóta között 7., 13. és 12. helyeket jegyzett, és megelégelte a vesszőfutást, éppen a budapesti állomás előtt váltott a legnépszerűbb gépre, az amerikai Zivko Edge 540-esre. Két vállalható hatodik hely után azonban újra hátracsúszott (8. és 12. hely), és a Las Vegas-i zárófutamon (13. hely, az idei vb-n pedig összességében 12. lett) bejelentette a visszavonulását.
„A döntést, hogy ez az utolsó szezonom, néhány nappal ezelőtt hoztam meg. A szívem mindig itt lesz a helyszíneken, versenyzőként azonban már nem állok rajthoz. Szeretnék több időt tölteni a családommal, és több airshow-fellépést vállalni. Mindig nehéz a búcsú, de úgy gondolom, hogy amikor egy ajtó bezárul, egy másik kinyílik” – fogalmazott Besenyei Péter, aki 59 évesen sem lógott ki nagyon a korával a mezőnyből. A 2014-es világbajnok angol Nigel Lamb csak két hónappal fiatalabb nála, és a vasárnap megkoronázott, immár háromszoros
vb-1. szintén brit Paul Bonhomme is 51 esztendős. A mesterkurzusba igyekvő, hivatalosan „utánpótlás” osztályú pilóták között pedig akad 49 éves, aki történetesen a malajziai légierő egykori legjobb pilótája volt.
Az idei utolsó verseny után az elitmezőny tagjai együttesen vonultak Besenyei Péter hangárjához, hogy elköszönjenek tőle. Gyaníthatóan a 2016-os budapesti Red Bull Air Race-en azért mi újra láthatjuk, és persze a védjegyévé vált produkciót, amint elhúz a Lánchíd alatt.