Sebastian Vettel párás tekintettel nézett vissza Martin Brundle-ra, amikor a Belga Nagydíj leintése után a korábbi Formula–1-es pilóta azzal kezdte vele az első hivatalos interjút, hogy a Ferrari versenyzőjének megemlítette: már több futamgyőzelme van, mint Alain Prostnak. „Több, mint Prostnak…” – révedt maga elé a német, és még egy „váo!” szakadt ki belőle. Nos, Vettelt Spa-Francorchamps-ban pályafutása során 52. alkalommal intették le elsőként, és ezzel a mutatóval most már egyedül áll az örök rangsor harmadik helyén.
Az éllovas Michael Schumacher 91 elsőséggel, akit Lewis Hamilton követ 67-tel. Idén Hamilton és Vettel is ötször győzött, megjegyzendő, hogy még a Red Bull pilótái tudtak nyerni, Daniel Ricciardo kétszer, Max Verstappen egyszer. A vb-n a Spában másodikként célba érő Hamilton 17 pont előnnyel vezet, a Mercedes pilótája 231, Vettel 214 ponttal rendelkezik. Merőben más lenne persze a helyzet, ha bő egy hónappal ezelőtt Hockenheimben Vettel az élen haladva nem hibázik az esőben, de elmért egy féktávot, belecsúszott a gumifalba, így hazai pályán kiesett a versenyből.
Ám az egyértelmű, hogy a Ferrari a motorfejlesztési versenyben nemcsak utolérte, hanem le is hagyta a Mercedest; Hamilton Spában nehezen is viselte, hogy nem tudott lépést tartani Vettellel. A brit pilóta a Belga Nagydíj után tett egy szerencsétlen nyilatkozatot, amikor kibökte, hogy aggasztják a Ferrari „trükkjei”. Utána aztán mosakodhatott, hogy ezzel nem akarta megvádolni a maranellóiakat tisztességtelen eszközök bevetésével; egyszerűen csak nem érti, miért gyorsabbak náluk a tűzpiros autók… S a frusztrált Hamilton nekiment a médiának is, amiért kiforgatták a szavait.
Nem kis visszhangot váltott ki a rajtot követő ijesztő baleset is. Nico Hülkenberg elismerte, az ő vezetői hibája okozta, hogy a Renault-val megtorpedózta Fernando Alonso McLarenjét, amely átrepült Charles Leclerc Sauberje felett. Általános vélemény, hogy a monacói pilótának nagy szolgálatot tett az idén bevezetett fejvédőkeret, a glória; meglehet, most az életét köszönheti neki… Később kiderült, hogy Kimi Räikkönen (Ferrari) és Daniel Ricciardo (Red Bull) autója is ennek az ütközésnek a következményeként sérült meg annyira, hogy fel kellett adniuk a versenyt.
Alonsónak amúgy „déjá vu” érzése lehet, mert 2012-ben ugyanitt, amikor még a Ferrari pilótája volt, Romain Grosjean Lotusa egy másik autót dobbantónak használva az ő feje fölött repült el. Akkor Grosjean volt a ludas, és visszaeső bajkeverőként a következő futamtól is el is tiltották, most Hülkenberg olcsóbban megúszta, tízhelyes rajtbüntetést kapott a hét végi Olasz Nagydíjra.