Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár köszöntőjében elmondta: bár a szülők és a pedagógusok gyakran válaszút elé állítják a gyerekeket, hogy a tanulást vagy a sportolást válasszák, ezek valójában erősítik egymást.
„A magyar iskolarendszer olyan, amely jó lehetőséget biztosít a tanulói előmenetelre és mellette párhuzamosan egy adott fiatal sportkarrierjére is” – hangsúlyozta a köznevelésért felelős helyettes államtitkár, aki utalt arra, hogy a díjazottak a tanulmányi elvárások magas szintű teljesítése mellett kiváló eredményeket értek a hazai országos bajnokságokon és diákolimpiákon, valamint a nemzetközi megmérettetéseken.
Sipos Imre utalt arra, hogy a pályázat célja az eredményes tanulásra és magasabb szintű sportolásra, a szellemi és fizikai képességek folyamatos fejlesztésére való ösztönzés volt, s a 377 pályázó közül 347-en megfeleltek a magas követelményeknek.
Kozmann György arról beszélt, hogy a Jó tanuló, jó sportoló díj elnyeréséhez nem elegendő a születési adottság és a képesség, emellett rátermettség, elkötelezettség és kitartás is kell a tanulmányi és a sportolói eredményességhez.
„A sport és a tanulás kettőse az, ami igazán sikerrel készíti fel gyermekeinket a nagybetűs életre” – fogalmazott a sportért felelős helyettes államtitkár, majd emlékeztetett rá, hogy a kormány hat éve döntött úgy, hogy az általános és középiskolákban fokozatosan bevezeti a mindennapos testnevelést.
„Azóta jelentősen megnőtt, és több mint 400 ezerre emelkedett a sportolók száma, a mindennapos testnevelés bevezetése révén pedig idén már több mint egymillió diák sportol rendszeresen az iskolákban. Közülük egyre többen válnak aktív sportolókká, s többeknek nyílik lehetőségük a kettős karrier megvalósítására” – jelentette ki Kozmann György.