Még csak a harmadik Formula–1-es futamot rendezik Bakuban a hét végén, és ember legyen a talpán, aki megmondja, mi vár ránk vasárnap. Az azeri főváros utcai pályáján a történelmi kulisszák közepette – a mezőny egy bástya mellett is elszáguld! – eddig a két végletet láthattuk.
2016-ban a már visszavonult Nico Rosberg meglehetősen unalmas vonatozás után nyert a Mercedesszel, tavaly viszont Daniel Ricciardo (Red Bull) az év legmozgalmasabb versenyében győzött, a biztonsági autót háromszor is be kellett hívni. S a jelek szerint Bakuban nem csak a nagy csapatoknak osztanak lapot, mert két éve Sergio Pérez (Force India), tavaly pedig újoncként Lance Stroll (Williams) csípte meg a harmadik helyet.
A világbajnokságon vezető Sebastian Vettelnek (Ferrari) 2016-ból van egy másik helye, a nála kilenc ponttal kevesebbet gyűjtött vb-címvédő Lewis Hamilton (Mercedes) azonban Bakuban még nem állt dobogón, és a jelenlegi versenynaptárban ez az egyetlen pálya, ahol még nem pezsgőzhetett a pódiumon.
A két négyszeres világbajnok közül a héten Vettel került az érdeklődés középpontjába, miután kiderült, hogy az autója kormányán, a jobb keze mutatóujjánál van egy rejtélyes, többállású kapcsoló, és most mindenki azt találgatja, hogy ez vajon mi célt szolgál. Még titokzatosabbá teszi a történetet, hogy a Ferrari másik pilótájának, Kimi Räikkönennek a kormányán nincs ilyen kapcsoló.

Különleges helyszín a bakui
Fotós: MTI/AP/Luca Bruno
Bakuban az újságírók természetesen nekiszegezték a kérdést Vettelnek, hogy milyen beállításokat módosít menet közben, de a német pilóta elviccelte a dolgot, mondván, hogy eddig ő észre sem vette azt a kapcsolót… Hát igen, a Formula–1 olyan világ, amelyben mindenki hétpecsétes titokként kezeli az efféle információkat.
A Ferrari tegnap az első szabadedzésen sem fedte fel a lapjait, mert az semmiképpen sem tükrözte az erőviszonyokat, hogy Vettel a tizedik, Räikkönen pedig a tizenötödik helyen zárt. A leggyorsabb Bottas volt, megelőzve Ricciardót és Pérezt. A
jobb időket hozó és már támpontot adó délutáni tréningen Ricciardo jegyezte a legjobb köridőt 1:42,795 perccel, mögötte Räikkönen (1:42,864), Max Verstappen (Red Bull, 1:42,911), Bottas (1:43,570) és Hamilton (1:43,603) következett. Vettelt megint hibába keressük az élmezőnyben, 1:44,127-tel a 11. helyen kötött ki. Ám meglehet, azért nem strapálta magát – amúgy a tervezett gyors körében elfékezte magát –, hogy inkább erről kérdezzék, és ne arról a bizonyos rejtélyes kapcsolóról…
Mert azt Räikkönen ideje jól mutatja, hogy a Ferrari Bakuban is erős – a finn csak egy hajszállal maradt el Ricciardótól –, a Mercedes viszont látványosan szenvedett. Az F1-et korábban irányító, 87 éves Bernie Ecclestone is befutott Bakuba, és továbbra is ami a szívén, az a száján. Tegnap jó nagyot belerúgott Hamiltonba, amikor a Sky Sportsnak nyilatkozva azt mondta, hogy a brit pilóta már csak árnyéka egykori önmagának. Nos, ha valami, ez azért most nagyon felpiszkálhatja a címvédőt.