Május 19-én Windsorra figyelt a világ, Harry herceg ugyanis ekkor vette el amerikai színésznő szerelmét.
A brit gazdaság már most számolgatja a Meghan-hatás eredményeit. A tündérmesék modern változatában nem a daliás herceg siet a bajba került ifjú hercegnő segítségére, hogy aztán elnyerve kezét és a fele királyságot boldogan éljenek, amíg meg nem halnak, hanem a középosztálybeli hercegnék mentik meg hercegüket (és az egész királyi családot) a XXI. század emberétől való teljes elidegenedéstől.
Az első ilyen eset III. Rainier és Grace Kelly sokat emlegetett házassága volt, de a 2000-es évek elején vált igazán trenddé, hogy az európai királyi családok fiatal középosztálybeli lányok segítségére szoruljanak. Már nem követelik meg a modern hercegnéktől a kék vért, ha stílusosak, fotogének, van egy legalább mondvacsinált karrierjük, és bájos mosolyukkal minden családi problémát el tudnak kendőzni, hogy milliók csodálják és kövessék őket.
A hétköznapi hercegnők naplóját május 19-én Meghan Markle írta tovább, amikor örök hűséget fogadott a világ legkeresettebb agglegényének, Harry hercegnek. Az amerikai színésznő az eljegyzés bejelentése pillanatában divatikonná vált, és már több mint 500 milliót hozott a brit gazdaság konyhájára.
Mivel Meghan nemcsak a brit hercegné, de születése szerint amerikai állampolgár, és legsikeresebb sorozatát Kanadában forgatta, alaphangon jóval nagyobb népszerűségnek örvend, mint a cambridge-i hercegné saját eljegyzésének bejelentése idején.
Így míg Katalin és Vilmos esküvője egymilliárd fontot termelt, könnyen elképzelhető, hogy a Meghan-hatás ezt túl fogja szárnyalni, hiszen a színésznőt több országban ismerik, továbbá ruhái hétköznapibbak és kreatívabbak is, mint a mindig visszafogott eleganciával megjelenő Katalin darabjai.
(Igaz, a Cambridge család összességében többet termel a brit gazdaságnak, mivel a nők nemcsak Katalin kollekcióját kapkodják el a polcokról, de György, Sarolta és hamarosan Lajos ruhácskáit is. 2017-ben az Observer úgy számolt, hogy Sarolta hercegnő hatása hárommillió, míg György hercegé 2,4 millió fontra tehető.)
Ugyanez történt Dániában, Spanyolországban, Hollandiában, Norvégiában és Monacóban is. A tasmán marketing- és ügyfélkapcsolati menedzserből dán koronahercegnévé érett Mary Donaldson ma a dán divat legfőbb nagykövete, évről évre beválasztják a legstílusosabb nők névsorába, miközben rendre a helyi márkákat viseli, és válik azok ingyenes reklámarcává. Előfordult, hogy egy-egy nagy esemény után a kis tervezők alig bírták teljesíteni a koronahercegné öltözete nyomán megsokszorozódott megrendeléseket.
A taxisofőr unokájaként született, majd a spanyol trónig menetelő Letizia Ortiz ma Európa-szerte a spanyol divat legfontosabb népszerűsítője. Mivel a királyné a méretre készítés mellett nem veti meg az olyan fast fashion cégek termékeit sem, mint a Mango vagy a Zara, az elmúlt években a spanyol utcai divat soha nem tapasztalt bevételt generált.
Bár összehasonlításban kevésbé tudja támogatni a helyi gazdaságot a korábbi argentin bankár, Maxima holland királyné, az egyedülálló anyaként házasodott Mette-Marit norvég koronahercegné, illetve a dél-afrikai olimpikon úszóból monacói hercegnévé lett Charléne, öltözékeik erős visszahangot váltanak ki országuk sajtójában.
Szakértők szerint minél hétköznapibb egy hercegnő, annál könnyebben tudja megnyerni az alattvalók szívét. Meghan hatása azért szárnyalhatja túl minden eddigi hercegné sikerét, mert modern, trendi és a középosztályban megszokott stílusú, többé-kevésbé elérhető árú ruhákat hord. Az emberek szeretnék Hamupipőke történetének legalább egy kicsike darabját birtokolni, ezt pedig legkönnyebben úgy tehetik meg, ha szekrényükbe beakasztják Meghan kollekcióját.