Amy Adams 2007-ben kipróbálhatta, hogy milyen lenne, ha egy Disney-hercegnő a XXI. századba csöppenne. Ám míg a Bűbáj Anastasiája felfedezte, hogy egy hitelkártya legalább olyan hasznos, mint egy tündér keresztanya, a brit grafikus dizájner Tom Ward szerint Disney többi figurája messze nem élne ilyen jól, ha a millenniumi generáció tagjaként született volna.
– Disney figurái ikonikusak – nyilatkozta Ward az angol Metrónak. – Úgy gondoltam, hogy ha mai világunkba helyezem őket, új szemmel tudunk majd rájuk tekinteni, és ez segít, hogy olyan fontos ügyekről beszéljünk, mint az állatok a cirkuszi porondon, a környezetszennyezés vagy az elefántcsont-kereskedelem.
Így az #AltDisney sorozat figurái pontosan a mesékből ismert vonásokkal rendelkeznek, de jóval sötétebb környezetben láthatjuk őket. Dumbo döbbenten nézi a hatalmas elefántcsonthalmot. Robin Hoodnak hiába van nyila, a rókavadászat őt is utoléri.
Balut Mauglinak kell kiszabadítania láncaiból. Az állatos sorozat legerőteljesebb darabja, amikor Szimba, Sir Kán és Micimackó Tigrise cirkuszi porondon áll, hogy szórakoztassa a nagyérdeműt. Ward elmondása szerint igen fontos számára ez a kép, mivel a három figura a fogságban is „csendes méltóságot” sugall, ugyanakkor szemmel látható, hogy „a szabad világhoz tartoznak”.
A Disney-hercegnőket és -hercegeket sem kímélte a dizájner. Ariel például egy halom tengeri szemét között úszkál. Alice testképproblémákkal küzd, mert „manapság folyamatosan bombáznak minket az egészséges és a gyorséttermi étkezés reklámjaival” – állítja Ward.
Pán Péter nem tud berepülni az ablakon, mert figyeli őt a biztonsági kamera. Jázmin sem boldog: takaríthat, mialatt Aladdin és a dzsinn videójátékot játszik. És végül Hamupipőke hiába mérges az ő hercegére, az még csak nem is figyel rá, inkább telefonjába merül.
– A kedvenc részem a sorozatból az egyszerűség, ahogy a mobiltelefon beleillik a különféle helyzetekbe. Ez megmutatja, hogy mennyire függővé váltunk telefonjainktól – magyarázta Ward. A szőke hercegen kívül A kőbe szúrt kard Artúrja sem veszi észre, mi történik körülötte, meg sem próbálja kihúzni az Excaliburt a helyéről, inkább a telefonját nézegeti. Gepetto is igen könnyen alkalmazkodik a XXI. századi elvárásokhoz: segít Pinokkiónak elkészíteni a tökéletes szelfit, aki megnyúlt orrát használja szelfibotként.
Hiteles korrajzként Ward A szépség és a szörnyeteg idei filmes változatának egyik legjelentősebb változtatásaként elhíresült meleg Le Fou-t is megrajzolta. Ő az egyetlen igazán boldog karakter a képeken. Gaston hűséges szolgája ugyanis hatalmas mosollyal ül gazdája nyakában egy melegfelvonuláson.
Ez a rajz a sorozat legfrissebbje, ám Ward továbbiakat is ígér, amelyek akár a Jégvarázs Elzáját is hasonló helyzetben ábrázolhatják, ha a #GiveElzaAGirlfriend Twitter-mozgalom célt ér, és a film 2019-ben moziba kerülő második részében Elza lesz a Disney második homoszexuális karaktere.