Pataki András, a Soproni Petőfi Színház igazgatója feleslegesen izgult. Nyáron a Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínházban már bemutatott és általa rendezett Elton John– Tim Rice: Aida című világhírű musicalt Sopronban, a kőszínházban is óriási sikerrel fogadták.
Az izgalom oka az volt, hogy a nagyszínpadra megálmodott díszletnek csak egy része fért el ezen a játéktéren. A probléma megoldása komoly technikai bravúrra kényszerítette a műszaki személyzetet: milliméterekre és másodpercekre kiszámítva mozgatták a díszleteket. A bemutatón mindent tökéletesen sikerült, az alkotók a szűkebb színpadon is elvarázsolták a nézőket.
Az Aida az örök szerelemről, az önfeláldozásról és a hazaszeretetről szól. Elton John és Tim Rice alkotását négy évig játszották a Broadwayn, és azóta is világszerte műsoron tartják. Négy Tony-díjat kapott, a betétdalokat Grammy-díjjal jutalmazták.
A Soproni Petőfi Színházban az Aida című előadás az utóbbi hat év egyik legnagyobb produkciója. Pataki András rendező a premier előtt kiemelte, hogy olyan minőségi zenés darabot kerestek, amely magyar színpadon nem látható, széles rétegeknek szól, és mély mondanivalót hordoz magában. A kórus, a zenészek, a színitanodások, a színész- és balettművészek, az alkotók nagy izgalommal készültek az előadásra. A darab szövegkönyvét és a dalszövegeket Szomor György írta, aki először horvátul látta az előadást, s aki később Ausztriában angolul és németül is játszott a musicalben.

Az alkotók a szűkebb színpadon is elvarázsolták a nézőket az örök szerelemről és a hazaszeretetről szóló darabbal
Fotó: Torma Sándor
Nagyszerűek az énekes színészek, Vastag Tamás Radamest, Szomor György Zosert, Papp Attila Merebet alakítja. Vastag Tamás élete legnehezebb szerepéről úgy vallott, hogy Radames figurája nagyon közel áll énjéhez, gondolataihoz.
Aida szerepében Stéphanie Schlesser – aki kamaszkorában már főszerepeket kapott gyerekmusicalekben – nyújt különlegeset. Nemcsak azért, mert hibátlanul énekli végig az előadást, hanem azért is, mert a franciául beszélő, luxemburgi apától és magyar anyától született, fiatal énekesnő megtanulta magyarul az összes dalt és prózai szöveget. Megható az énekesnő akcentusa, illetve akarata és alázata a magyar nyelv iránt. A közönség szívből jövő elismeréssel, ovációval fogadta teljesítményét.
A díszlettervező, koreográfus, Szakál Attila a 2007-es székesfehérvári ősbemutatóban is dolgozott. A pazar jelmezek Húros Annamária tervező munkáját dicsérik. Amnerisként Füredi Nikolett lép színpadra, aki a gyors öltözések csúcsát dönti meg: tízszer vált ruhát, több ízben másodpercek alatt, amihez három öltöztető segítségére van szüksége.
Miután zenés darabról van szó, a legfontosabb technikai elem a hang. Előfordult már, hogy színházak vállaltak olyan előadásokat, amelyeknél a hangosítást nem tudták tökéletesen megoldani. Sopronban a hang kiváló minőségben szólal meg. Az énekesek és a zenekar aránya is hibátlan, köszönhetően Horváth Attila hangmérnöknek. A zenei vezető és karmester Oberfrank Péter, a billentyűs hangszereken pedig a rocklegenda, Papp Gyula játszik.
Az elmúlt években a Soproni Petőfi Színházban már több zenés darabot mutattak be sikerrel, de az Aida színrevitele ezek közül is kiemelkedik. Tavaly Fertőrákoson mind a hat előadás után állva tapsolt a közönség. A kőszínházi bemutatón tombolt a nézőtér, húsz percen keresztül ünnepelték a boldogan meghajló művészeket.
(Elton John–Tim Rice: Aida. Fordította: Palla Szabina, rendezte: Pataki András, Soproni Petőfi Színház)