Közel hozzuk a zenét – hirdeti az október 5–10. között zajló találkozó, amellyel a klasszikus zenét szeretnék népszerűsíteni a szervezők. Csütörtökön, nulladik nappal kezdődött a már őszi hagyománnyá váló pécsi Zeneszüret fesztivál, amikor megszólaltak a fanfárok a Dóm térről, a városháza erkélyéről és a bazilika tetejéről.
De a pécsi belvárost szombat délelőttől uralta igazán a muzsika: a Tér-zene koncertsorozat a Pécsi Ércbányász fúvószenekarral kezdődött a Dóm téren, előtte és utána a Fővárosi Nagycirkusz triciklire épített zenekara vonult végig a téren és a Király utcában exkluzív összművészeti produkciót adtak elő: a zenekar és a jármű közepén gumikötéllel és kötéltáncossal kápráztatták el a nézőközönséget.
A Kodály Központ hangversenyterme világhírű előadókkal nyitotta meg a fesztivált, ilyen az amerikai Marin Alsop a világ első női karmestere, aki Leonard Bernsteintől is tanulhatott. Marin Alsop szenvedélyesen hisz abban, hogy a zene képes megváltoztatni az életet, többek között azt tanulta meg a mestertől, hogy a zeneszerző történetét kell elmondani, az egyéni szabadságunkat nem erőltethetjük rá a darabra – osztotta meg a pécsi közönséggel.
A karmesterverseny második fordulója apropóján a pécsi találkozó a karmestert állította középpontba, a Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft. által szervezett emeleti fotókiállítás pedig a karnagy és a zenész kapcsolatát járja körül. A Zenelépcső program az elkövetkező napokban több közterületi muzsikát garantál Pécsett: a Ferencesek utcájában muzeális tárgyként kiállított százéves villamoson a harmonika lesz a középpontban Kéméndi Tamás és növendékeinek előadásában.