A sepsiszentgyörgyi M Stúdió Mozgásszínház megalapításának két évvel ezelőtti, tizedik évfordulójára szervezték az első Flow-t, de már a magyar–francia Frenák Pál Társulat Birdie című előadásának fergeteges sikere alatt felmerült, hogy ezt nem szabad ennyiben hagyni. Hasonló élmények hatására alakult biennálévá a kezdeményezés. A nemzetközi fesztivál a mozgásszínház különböző irányzatai bemutatását célozza – fejtette ki Márton Imola, a társulat vezetője.
Az ötnapos fesztiválon öt társulat több mint negyven művésze lép fel – közöttük az athéni Onassis Cultural Centre, amely aránylag új produkcióval, a Dandelionnal érkezik Háromszékre. Az előadás koreográfusai Hannes Langolf és Ermira Goro, két világhírű műfajteremtő művész, a londoni DV8 Physical Theatre tagjai. A Dandelion a két táncművész közös rendezői bemutatkozása, az előadás központjában a boldogságkeresés, az őszinte emberi kapcsolatok lehetőségei állnak.
A fesztivál Nagy József kiállításával nyílt. A Magyarkanizsáról származó sokoldalú művész – akit két előadásban, a Woyzeckben és az M Stúdió által bemutatott Wilhelm-dalokban is láthatott már a sepsiszentgyörgyi közönség – a tánc és a színház mellett a képzőművészetben, a zenében, az irodalomban is jelentőset alkotott, ezúttal azonban fotósként mutatkozik be a közönségnek.
A házigazda M Stúdió Mozgásszínház bemutatóval igyekszik emelni a rendezvény rangját, a neves magyar koreográfus, Frenák Pál által rendezett To_R című előadásban a rendező-koreográfus is színpadra lép. Ez Frenák első közös munkája a háromszéki társulattal, a produkció a férfi és a női minőség átjárhatóságáról szól, illetve arról, hogy a nemiség milyen mértékben határozza meg az embert. Egy Sepsiszentgyörgyre gyakran visszatérő másik alkotó, Fehér Ferenc The Station című előadása a bezártságról és az abból való szabadulási lehetőségekről szól.
A Frenák Pál Társulat két előadással is megjelenik a fesztiválon: november 24-én a faUN című előadást láthatja a közönség. A cím egyszerre merít a faun szóból és Gilles Deleuze francia filozófus világértelmezéséből, az univerzum kifejezésből és a francia un, azaz egy szóból, amely azt jelöli, hogy a koreográfia fókuszában egyetlen karakter/jelenség/minőség áll.
A fesztivál november 26-i záró előadását is ugyanaz a társulat jegyzi egyik legfontosabb darabjával, a LUTTE című produkcióval, amely a skandináv mitológia letisztultságából, az izlandi sagák motívumaiból és a harcművészetek (cselgáncs, ökölvívás, glima) formanyelvéből építkezik.
A budapesti Gergye Krisztián Társulat az Auction című interdiszciplináris produkciójában a színház, a tánc, a mozgás és a képzőművészet egyetlen szerves egészként szól az igazságkeresésről.