A Monte Cristo, a várva várt musical jubileumi bemutatása előtt Fekete Péter, a Magyar Teátrumi Társaság alapító vezetője és Szabó László, a társaság titkára vezényelte le hangulatosan az elismerések átadását, közvetítve a többtagú zsűri véleményét.
Az egri Gárdonyi Géza Színház és az Inversedance/Fodor Zoltán Társulat Verdi–Topolánszky–Fodor Traviata című táncjátéka két díjat is elvitt: a legkreatívabb táncjátékért járó elismerést és a legjobb női táncművészét, utóbbinak Tóth Karolina örülhetett. A leglátványosabb táncjáték idén a Szarka–Szálinger–Demcsák Álmos legendája című produkció lett, amelyet a Soproni Petőfi Színház–Sopron Balett hozott el Szarvasra. Ezt az előadást további két díjjal is jutalmazták: Bolla Dániel a legjobb férfi táncművész lett, Szarka Gyula pedig zeneszerzői különdíjat kapott új zenemű megalkotásáért.
A Dunaújvárosi Bartók Táncszínház Shakespeare Rómeó és Júlia című művének táncjátéka a legjobb koreográfia díját nyerte el. Ebben az évben új elismerést is osztottak: a Zentai Magyar Kamaraszínház tagjai Oscar Wilde A csillagfiú című mesejátékért és kitartó színjátszói tevékenységükért A magyarságtudat és a magyar nyelv megőrzéséért díjat vihették haza. A József Attila Színház Selmeczi–Verebes–Korál Együttes Angyalföldi ballada című előadása a leglátványosabb előadás kategóriájában aratott sikert, a Békéscsabai Jókai Színház Neil Simon Mezítláb a parkban című vígjátéka a legjobb prózai előadás lett. Ugyancsak ebből a darabból került ki a legjobb női mellékszereplő is: Fehér Tímea feledhetetlen alakításával érdemelte ki a kitüntetést.
Erdélyi Tímea a szarvasi Cervinus Teátrum Huszka–Martos Lili bárónő című előadásában nyújtott alakításával a legjobb női főszereplő díját nyerte el az V. Magyar Teátrum Nyári Fesztiválon. A legjobb rendezésért járó díjat Cseke Péter vehette át a kecskeméti Katona József Színház Marc Camoletti Boeing, Boeing című vígjátékának kiváló értelmezéséért.
Kardos Róbert a Budaörsi Latinovits Színház Forgách András Legyetek jók, ha tudtok! című előadásában nyújtott alakításával érdemelte ki a legjobb férfi főszereplő díját; az ExperiDance Produkció a Gyöngyhajú lány balladája című Omega-musicallel a legjobb zenés előadás díját nyerte el. Szomor György pedig ugyancsak az ebben a produkcióban nyújtott alakításával a legjobb férfi főszereplő díjára volt érdemes.
A Magyar Teátrumi Társaság elismerésein kívül még számos díjat kiosztottak: Szarvas város kitüntetéseit (amelyekkel hangsúlyosan értékelték a cirkuszművészet megjelenését a vízi színpadon), szeretetdíjakat, különdíjakat, valamint az újonnan alapított Józsa Mihály-díjat.
Rövid műszaki átállás után kezdetét vehette a Monte Cristo grófja című musical századik előadása, amelynek színpadi változatát Alexandre Dumas híres regénye alapján Pozsgai Zsolt írta, s premierje 2011-ben volt. Szomor Györgyöt – aki a produkció ötletgazdája is – a rendezésre, a főszerepre és a dalok komponálására kérték fel. Mindehhez Fekete Péter, a színház korábbi igazgatója (jelenleg a Fővárosi Nagycirkusz vezetője) készített többfunkciós díszletet. A sikersorozat tehát öt éve kezdődött el; az előadásokat mindig hatalmas érdeklődés övezte, sokszor alig lehetett jegyet kapni rájuk. Amikor ennek ellenére a színház úgy döntött, hogy leveszi műsoráról a sokat játszott darabot, a közönség – ahogy Seregi Zoltán igazgató fogalmaz – „gyöngéd erőszakkal” rávette a vezetőséget arra, hogy továbbra is megtekinthető legyen kedvence.
A jubileumi előadás színészei láthatóan felszabadult örömmel játszották a darabot, amelybe új meglepetésrészleteket is csempésztek. A Gulyás Levente vezette zenekar játéka csodásan hangzott élőben, a csillagmennyezetű színházban, Szomor György egy-egy dala pedig bizonyosan a szomszédos Békésszentandráson is élvezhető volt. A produkciót állótapssal jutalmazták a nézők; a sok száz fős közönség végül egy látványos tűzijátékot is megtekinthetett.