Az akciókról a rendező annyit árult el: ha fegyver van a színpadon, az előbb-utóbb elsül – ennek megtalálták a frappáns módját, aminek általában nagy nevetés a vége.
Az előadás dalszövegeit Miklós Tibor írta, a díszleteket Bátonyi György és Szolga István, a jelmezeket Papp Janó tervezte, a koreográfus Hajdu Anita. Lapunk kérdésére a rendező-zeneszerző Szomor György elmondta: számtalan feldolgozásból ismeri a történetet, s mint minden fiú, ő is szívesen bújt volna – ha csak képzeletben is – Robin Hood figurájának bőrébe, és alkotóként is táplálkozott ezekből az élményekből. A darab megírásának kezdetekor a rendezőnek nagy segítségére volt Miklós Tibor, aki nemcsak dalszövegíróként, hanem dramaturgként is közreműködött az alkotómunkában.

Gesztesi Károly Tuck barát szerepében próbál a színpadon
Körülbelül hatvan ember dolgozik a színpadon, plusz a zenekar, a Robin Hood Live Band. Az ensemble egy része az Egressy Béni Református Művészeti Középiskola tanulója, a többiek, valamint a tánckar is casting útján került a produkcióba. Szomor György többekkel más produkciókban is dolgozott már, s úgy vélte, itt a helyük, illetve a hét évvel ezelőtti ősbemutató csapatának tagjai is itt vannak, mint a produkció lelke.
A sherwoodi erdő és a többi legendás helyszín megjelenítésében a játéktér környezetének adottságait is megpróbálják kihasználni. A Margitszigeten 2011-ben például hátrafelé volt nyitott a színpad, élő fák alkothatták az erdőt, Gyulán pedig a színpad körüli tó kapott szerepet az előadásban. Most új látványelemekkel készülnek, felhasználva a modern technika nyújtotta lehetőségeket is.