A Jameson CineFest évről évre erősödő pozícióját igazolja, hogy pénteken Juliette Binoche Oscar-díjas színésznő, az európai film egyik legismertebb arca nyitotta meg az idei fesztivált, amely Krzysztof Kieslowski lengyel filmrendező munkássága előtt tisztelegve a Három szín-trilógia Kék című darabjával indult. Noha Juliette Binoche akkor már ismert francia színésznő volt, Kieslowski filmjének főszerepe emelte az európai mozi ismert arcai közé, ezzel érdemelte ki a legjobb női alakítás díját a Velencei Filmfesztiválon.
Később az Angol beteggel vált világhírű színésznővé, amikor átvehette a legjobb női alakításért odaítélt Oscar-díjat.
A CineFest különdíjára utalva elmondta, ez az elismerés nagyon fontos számára, s különösen érdekes, hogy ilyen titokzatos helyen kaphatja meg. Újságírói érdeklődésre elárulta, hogy nagyra tartja a magyar filmet, Tarr Béla alkotásait emelte ki, mint mondta, csütörtökön a filmrendezővel vacsorázott.
„A játék megfogalmazhatatlan folyamat, az ember egyéniségén megy keresztül egy másik karakter és sors, a végén mégis valósnak kell lennie. Ez a színészet titka” – fejtette ki mintegy művészi hitvallásként.
Arra a kérdésre, hogy mit tart fontosnak, amikor elvállal egy filmet, Binoche arról beszélt: az átlényegülés lehetőségét figyeli a szerepben, vagyis hogy tud-e az adott figurával azonosulni.
Kitért arra, hogy noha a rendező fémjelzi a produkciót, nagyon sok minden a színészi jelenléten múlik. Elmondta, hogy a Kék című film elején sírni szeretett volna a tragikus halálesetekkel szembesülés pillanatában, de Kieslowski erről másképp gondolkodott, a végén viszont, amikor a rendezői utasítás szerint sírnia kellett volna, a színész ragaszkodott hozzá, hogy az általa alakított nő arcán a remény mosolya is megjelenjék.