Az előbbi tárlat a berlini Künstlerhaus Bethanienből érkezett Budapestre, és a rajongás sajátságos, mások számára sokszor érthetetlen szenvedélyét állítja a középpontba. A kiállítás kifejezetten a zenei életre reflektál, elsősorban a rock, a heavy metal, a glam és az alternatív stílusok világához kapcsolódó szenvedélyt idézi meg, illetve azt mutatja meg, hogyan artikulálódik mindez különböző kézzel fogható tárgyakban, és hogyan kapcsolódik más művészeti ágakhoz.
Különösen érdekes a rajongás egyes megnyilvánulási formáinak vizsgálata a közösségi média elterjedése előtti időszakban, vagyis a 70-es, 80-as évek korszakában, hiszen ekkor a gyűjtőszenvedély nem digitalizálható tartalmak vagy letöltött számok halmozásában nyilvánult meg, hanem kézzel fogható lemezeket, kazettákat, posztereket és egyéb relikviákat igyekeztek mind nagyobb számban megszerezni az egyes zenekarok, énekesek kedvelői. Ráadásul a rajongók a közösségi média megjelenése előtti évtizedekben jóval kevesebb ikonikus művész közül választhatták ki a kedvenceiket, manapság viszont a média sztárcsináló gépezetének köszönhetően gyakorlatilag bárki pillanatok alatt híressé válhat, éppen ezért a rajongók szeretete és figyelme a legtöbbször sokkal jobban megoszlik, kevésbé intenzív és időtálló.
A Szenvedély. Rajongás és művészet elnevezésű tárlat olyan képzőművészeti alkotásokat vonultat fel, amik valamilyen előadóhoz, zenészek öltözködési stílusához, hangzásvilágához vagy dalszövegeihez kapcsolódnak, illetve a hozzájuk fűződő rajongói attitűdöt hivatottak megjeleníteni. A kiállításon olyan izgalmas alkotások láthatóak, mint például a Queen Bohemian Rhapsody című számának szövege egy xilofon lapjaira írva, vagy a Depeche Mode-ot és rajongóit is megfigyelő Stasi titkos jelentéseiből készített összeállítás.
A kiállítás egyik kiemelkedő anyaga Pablo Garber A Ponete Un Disco (Próbálj fel egy lemezt!) sorozatából származik. A sorozat tökéletesen megkomponált fotóinak szereplői a lehető leghétköznapibb szituációkban különböző lemezek borítóit tartják az arcuk elé. Az egyes képek feszültségét az adja, hogy a borítókon szereplő fotók, grafikák formailag, illetve a színvilágukat tekintve erős kapcsolatban állnak azzal a külső térrel, amikben az alkotó elhelyezte az alakokat, így a kompozíció szinte háttérbe szorítja, elnyeli a képeken szereplő embereket.
A Rock/tér/idő című kiállítás a 70-es, 80-as évek magyar underground zenei világára és az ahhoz kapcsolódó képzőművészeti alkotásokra, a két művészeti ág közötti kapcsolatra, átjárásra fókuszál. A kiállításon külön termet kapott a Cseh Tamás nevéhez fűződő bakonyi indiántábor és -életforma, de láthatóak a tárlaton Nagy Kriszta alkotásai, valamint olyan ismert, rendkívül találó és szellemes kortárs reflexiók is, mint például Pittman Zsófi magyar zenészek portréit ábrázoló falvédői, vagy Szabó Eszter Ágnes Nagymamám, Zalai Imréné találkozása David Bowie-val című munkája.
A kiállításokhoz a Ludwig Passion programsorozat keretein belül számtalan izgalmas kísérő rendezvény kapcsolódik, például koncertek, előadások, filmvetítések. A múzeum rendszeres tárlatvezetésein kívül pedig hazai ikonikus zenészek – többek között Menyhárt Jenő, Vitáris Iván és Bocskor Bíborka – tartanak rendhagyó tárlatvezetéseket a Szenvedély. Rajongás és művészet, valamint a Rock/tér/idő című kiállítás falai között. Június 4-én pedig a 16 és 26 év közötti amatőr pop-rock zenekarok versenyén a legjobb hat banda léphet színpadra a Garázsband Fesztiválon. A több mint két hónapig tartó eseménysorozathoz Ludwig Passion elnevezésű belépőkártya vásárolható, amellyel valamennyi program látogatható.