Az előadásban olyan különleges vetítési technikát használnak, amely prózai színházban újszerű hatást kelt – olvasható a Thália Színház MTI-hez eljuttatott közleményében. A darab történetének fonalát eredeti és „kölcsönvett” zenékre készülő táncok, mozgásszínházi víziók szakítják meg, és emelik át egy másik dimenzióba, másik műfajba, amelyből azonban újra és újra visszatérünk a darabbeli hátrahagyott villába.
Schell Judit a prózai színház egyik legsokoldalúbb egyénisége, Finta Gábor Pécs, Rotterdam és a Belga Királyi Balett után a Szegedi Kortárs Balett vezető táncosa volt.
„Ez a színdarab nagyon sok lehetőséget ad a víziókra” – idézik a közleményben Schell Juditot. A színésznő elmondta: a történet 1944-45-ben Budapest ostromának idején játszódik. Egy elhagyott gellérthegyi villában hoz össze a sors egy menekülő zsidó lányt és egy katonaszökevény fiút. A két fiatal egymásra utaltságában úgy üti el az időt, hogy mesélni kezdenek. Sok mindent elmondanak a múltjukból, majd pedig elképzelik, eljátsszák a jövőjüket, ezért is gondoltam arra, hogy mozgással, tánccal jeleníthetnénk meg ezeket a víziókat – mondta Schell Judit.
Az alkotók különleges látványvilágot terveztek, amelyben segítségükre volt a Freelusion – az egyik leghíresebb 3D videomapping stúdió -, amely Las Vegas legnívósabb pódiumain bizonyított már olyan show-műsorokban, mint Criss Angel Mindfreak Live-ja vagy Tim Burton legújabb filmjének bemutató estje – áll az előadás ismertetőjében.
Mint írják, a szakmájukban úttörő, 12 nemzetközi díjjal rendelkező csapatnak öt kontinensen, több mint 200 fellépése volt már 40 különböző országban. A Gellérthegyi álmok című produkcióhoz virtuális díszletet terveztek és gyártottak, amely az előadás folyamán varázslatos vízióvá formálódik. A valósághű 3D animációt egy speciális, több síkból álló vászonrendszerre vetítik.
A produkció zeneszerzője Balázs Ádám, a dramaturg Zöldi Gergely. A jelmezeket Gallatz Rita tervezte, a látvány a Freelusion, a grafika Solt Attila munkája.