Nem olyan régen még az erzsébetvárosi ingatlanpanama egyik gócpontjaként vált ismertté a Király utca 15. szám alatti társasház: ez volt ugyanis az egyik első épület, amelyet úgy adott el a szocialista vezetésű önkormányzat, hogy bérlői nem érvényesíthették elővásárlási jogukat. S itt fogott össze elsőként a lakóközösség, hogy peres úton támadja meg a kerület intézkedését.
Régi története van a pesti éjszakában az üzletnek: már a századelőn ismert volt, hiszen falai között üzemelt a híres Kék Macska, az egyik első pesti mulató, a legenda szerint Krúdy, Ady és Mikszáth is megfordult benne egykor.
Sárközy Mátyás A Király utcán végestelen-végig című könyvében is megjelenik ez a mulató, az író egyebek mellett említést tesz arról is, hogy félvilági hölgyek társaságában időzött itt előszeretettel Krúdy Gyula.
A Pesti Hírlap pedig így írt az ominózus szórakozóhelyről: „Az orgiák, a kiélt sanzonénekesnők, a frivol couplettek hajléka. Közmondás, hogy ahol húsz tót megtelepszik, ott mindjárt pálinkamérést kell nyitni. Még inkább áll ez a mágnásokra nézve, kiknek… a Kék Macska nélkül lehetetlen megegzisztálniok.”
Hogy a filmbarátok kikerülhetetlen helyévé válik-e idővel az említett üzlethelyiség, a Frappáns Art Pub, azt még nem tudni. Egy biztos: szerdán Cool Down Cinema néven filmklubot indítanak, s mintegy próbaidő gyanánt havonta ismétlik meg ezeket az együttléteket a tágas pincében, az érdeklődés függvényében pedig gyarapítják őket.
Az ötletgazda Bíró Áron lapunknak arról beszélt, hogy nem szervezi szigorú tematika köré a műsort, egyelőre a hazai filmesek munkáit szeretné közönség elé vinni a klubban. „Topolánszky Tamás filmrendező a magyar fiatal filmes szcéna jól ismert arca, az ő iránymutatása alapján keressük meg az alkotókat. Elsőként három filmrendezőt hívtunk meg, mindegyikük örömmel állt be a kezdeményezésbe.”
A szerdai klubnapon, május 25-én a Levél Istenhez, Topolánszky Tamás harmincperces munkája lesz látható, amelyet korábban a cannes-i filmfesztivál Short Cornerében is vetítettek, és elhozta a New York-i Winter Film Awards legjobb kisfilmjének járó díjat. A kilencvenes években Erdélyében játszódik az első szerelem története, Csoma Sándor diplomamunkája, a Tabula Rasa. A harmadik kisfilmet Bánovits Ottó jegyzi: az Agapé egy hazai elhagyatott tanyára, egy házaspár életébe visz el, a film azért is érdekes, mert a rendezőnek ez volt az első Magyarországon forgatott filmje.