A nő sorsa, hogy testi és lelki szenvedélyének, szerelmének tárgyát, beteljesülését csak két különböző férfiban képes megtalálni. Azt azonban senki nem tudhatja, hogy mindez hova vezet. Weöres Sándor úgy tekintett az általa megírt figurára, mint énje kiterjesztésére, kivetülésére egy számára férfiként sohasem megélhető női alakban. Annak a szabadságvágynak és vadságnak a kivetülése ez a női figura, amit a mindennapokban nem tudunk megélni. A Psyché a beteljesületlen szerelem és a ragaszkodás tragédiája.
A 2015-ös veszprémi Tánc fesztiválján díjjal jutalmazott darab címszereplője Horváth Zita, partnerei pedig Bajári Levente, a Magyar Állami Operaház első magántáncosa és Feledi János, a Feledi Project vezetője. A díszlet Minorics Krisztián és Matisz Gábor munkája, a jelmezt Henez Mariann tervezte. A rendező-koreográfus Feledi János, dramaturg-rendezőtársa Lisztóczky Hajnal. Az előadást a Nemzeti Kulturális Alap és a Bethlen Téri Színház támogatja.
Bán András Zoltán egyik Psyché-elemzése szerint „Weöres Sándor nagyszabású művében szinte regényíróként rekonstruál egy múlt század eleji nőalakot, életet és világot teremt hozzá, s e fiktív hősnő fiktív költői életművét alkotja meg. Psyché a görög hitvilágban az emberi lélek megtestesítője, aki allegorikus értelmű viszonyba kerül a szerelem és fajfenntartás istenségével, Erosszal”. A három táncos ennek szellemében szembesíti a nézőket a nő szinte feloldhatatlan tragédiájával, a Feledi Jánosra oly jellemző csavart mozdulatokból álló formanyelvvel, amely az emberi test hajlékonyságának és kitartásának erős próbára tétele.
A Feledi Project létrehozója Feledi János táncművész, koreográfus, aki a Győri Balettnél töltött kezdőévek után a Budapest Balett szólótáncosaként, koreográfusaként dolgozott. Balettmesteri diplomájának megszerzése után a PrEvolution Dance Company és a BaDora Dance Company tagja volt.
Önálló koreográfiával 2010-ben jelentkezett, majd megalakította a Feledi Projectet. A táncos-koreográfus eddig számos egész estés darabot készített, amelyeket folyamatosan játszanak telt házzal Budapest színházaiban és nemzetközi, hazai fesztiválokon. Évek óta visszatérő vendégei a New York-i Dumbo Dance Festivalnak, ahol esetenként egyedül képviselik az európai kortárs balettot. A Projectet 2014-ben a Magyar Táncművészek Szövetsége és a Magyar Koreográfusok Társasága a tagjai közé választotta.
A társulat legutóbbi új, élőzenés táncelőadását Hat tánc címmel szeptember végén mutatták be. Bartók Béla Román népi táncok műve dzsesszadaptációját az Oláh Dezső Trió zenekarral a Várkert Bazárban vitték színre a Nemzeti Táncszínház szervezésében.
Az elhivatottság és a két lábbal a földön álló optimizmus mellett Felediék rendszeresen indulnak a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) pályázatain és igyekeznek más lehetőségeket is kihasználni, ám – ahogyan a projekt gazdája is tartja – meglehetősen szűkösek a keretek. Szponzort, mecénást is inkább baráti vagy barteralapon sikerül megnyerni, így „gyakran mélyen bele kell nyúlnom a saját zsebembe, vagy inkább én csinálom meg mások helyett, amit tudok” – fogalmaz Feledi János.