A magyar kulturális szféra állapotáról meg az úgynevezett kultúrharcról nyilatkozott és fejezte ki aggodalmát Alföldi Róbert a Financial Timesnak.
A Nemzeti Színház volt igazgatója szerint Orbán Viktor illiberális demokráciájában eluralkodott az öncenzúra: ,,Érezni lehet, hogy folyamatosan szűkül a tér. Van egy rendszer, amelyet felépítettek és működik.
Vannak (színházigazgatók, kulturális hivatalnokok), akiket már nem kell felhívni vagy behívni a minisztériumba, mert maguk is jól tudják, hogy mit várnak el tőlük.”
Alföldi Róbert szerint ő maga is a rendszer áldozata.
A Financial Timesnak elmondta, hogy márciusban fel kellett volna lépnie Zalaegerszegen, és el is keltek a jegyek, ám az előadását lemondták azzal az ürüggyel, hogy a színházban az 1848–49-es forradalom és szabadságharccal kapcsolatos rendezvényt tartanak.
A rendező azt is megjegyzi, hogy az Operában tizenöt Billy Elliot-előadást mondtak le, amiért a ,,kormánypárti Magyar Időkben homoszexuális-propagandának titulálták a darabot, annak ellenére, hogy telt házzal játszották”.
Kitért a Frida Kahlo-kiállításra is, amelyet szintén a mi lapunk ,,kritizált azért, amiért a kommunizmust népszerűsíti”.
A riportban megjegyzik, hogy a Petőfi Irodalmi Múzeum igazgatóját, ,,a Fidesz szövetségesét”, Prőhle Gergelyt is megtámadták, amiért a kormánnyal kritikus írókat hívott meg az általa vezetett múzeumba.