A közelmúlt negatív tapasztalatai után a német választások integritásának megőrzésén dolgozik a Facebook. Erről a legnagyobb közösségi hálózat elnök-vezérigazgatója, Mark Zuckerberg (képünkön) tájékoztatott egy online üzenetben.
Az amerikai üzletember egyúttal bejelentette: hamarosan több mint háromezer, Oroszországhoz köthető politikai hirdetés részleteit osztja meg az amerikai kongresszus illetékes bizottságával.
A Facebook-alapító szerint új szintre kell emelni a politikai tartalommal rendelkező hirdetések átláthatóságát, így a világ legnagyobb közösségi oldala hamarosan 250 fővel bővíti a választások integritásáért felelős munkacsoportját, továbbá világszerte állandó kapcsolatot létesít a nemzeti választási bizottságokkal.
Mint ismert, a Facebook az amerikai elnökválasztást követően került bajba, a közzétett politikai hirdetések átláthatósága miatt. Kritikusok szerint Zuckerbergék képtelen voltak megakadályozni, hogy Moszkva több ezer megosztó és a voksolás kimenetelét potenciálisan befolyásoló tartalmat tegyen közzé a Facebookon.
A Kreml hivatalos álláspontja szerint Oroszországnak semmi köze a szóban forgó politikai hirdetésekhez. Zuckerberg a holnapi német Bundestag-választásokra már tökéletes biztonságot ígér: a Facebook előzetesen több ezer hamis profilt távolított el, és a voksoláson részt vevő pártokkal és vezetőkkel is folyamatosan tartja a kapcsolatot.
A milliárdos azt állítja: már egy ideje dolgoznak a kiemelkedő jelentőségű voksolás online biztosításán.