A globális okostelefon-piacon nem kevesebb mint 87,5 százalékos volt az elterjedtsége a 2016. július–szeptemberi periódusban, s ez a Strategy Analytics piackutató cég szerint azt jelenti, hogy tíz készülékből csaknem kilencet az Android működtet. Az ezzel az operációs rendszerrel ellátott készülékek értékesítése 10,3 százalékkal, 328,6 millióra nőtt a harmadik negyedévben.
Az Apple ugyanakkor 45,5 millió iPhone-t szállított az időszakban, ez 5,2 százalékkal kevesebb annál a 48 milliónál, amit az egy esztendővel korábbi három hónapban eladott. Az iOS piaci részesedése ilyenformán 12,1 százalékon állt az idei harmadik negyedévben, holott tavaly ilyenkor ez az arány még 13,6 százalék volt. Elemzők a kínai és az afrikai kereslet csökkenésével magyarázták a visszaesést.
Más, az Androidon és az iOS-en kívüli operációs rendszerrel 1,3 millió készülék került forgalomba a szóban forgó periódusban. Neil Mawston, a Strategy Analytics ügyvezető igazgatója szerint a Microsoft Windows és a BlackBerry operációs rendszere a harmadik negyedévre gyakorlatilag eltűnt a piacról.
Az Apple-t azért nem kell félteni, hiába csökkentek iPhone-eladásai. A cég ugyanis sokkal nyereségesebb, mint a többi, androidos okostelefont gyártó versenytárs.
Ezt az is mutatja, hogy a 2016. júliusi helyzet szerint az Apple AppStore online alkalmazásboltja kétszer akkora bevételre tett szert, mint a kétszer annyi alkalmazást eladó Google Play bolt.
A Gartner amerikai piackutató cég egyik elemzője szerint ugyan kevesebb okostelefont ad el, ám mivel a prémium fogyasztói szegmenst célozza – ellentétben az androidos gépekkel –, magasabb a nyereséghányada.