„Minden utast épségben és biztonságban kimenekítettünk a repülőgépből” – közölte a kormány információs irodája. „Megerősítjük, hogy baleset történt augusztus harmadikán 12 óra 45 perckor a dubaji repülőtéren” – olvasható a légitársaság Twitter-oldalán. A közösségi hálón terjedő képeken a repülőtér leszállópályáján fekete füstoszlopok láthatók.
Az Emirates a Facebook-oldalán publikált közleményben azt írta, hogy a gépen indiaiak, emirátusiak, britek és amerikaiak voltak a legtöbben, magyar állampolgárságú utas nem volt a fedélzeten.
A légitársaság hálózatában a közlés szerint 8 órás fennakadás várható, a dubaji repülőteret lezárták. A Budapest Airport járatinformációs rendszere szerint a Budapestről Dubajba 16 órakor induló Emirates-járat időben fog felszállni.
A Twitteren is elérhető fotók és videók szerint a gép a hasán csúszva állt meg a futópályán, de arról egyelőre nem érkezett jelentés, hogy a futóművek a landolás után csuklottak össze, vagy a gép kiengedett futómű nélkül szállt le.
A közel-keleti légitársaság 153 úti célt kínál utasainak az egész világon. A dubaji repülőtér 2015-ben a világon a legnagyobb nemzetközi utasforgalmat könyvelhette el. A balesetet szenvedett Boeing 777-es 2003-ban teljesítette első felszállását.
Egy tűzoltó meghalt az Emirates repülőgépének oltásakor
Egy tűzoltó életét vesztette szerdán az Egyesült Arab Emírségekben lévő dubaji nemzetközi repülőtéren, miközben több társával együtt megpróbálta eloltani az Emirates helyi légitársaság leszállás közben földhöz csapódott, majd egy robbanást követően kigyulladt repülőgépét.
A férfi halálát Sejk Ahmed Bin Szaíd al-Maktum, az Emirates vezetője megerősítette.
A Twitteren is elérhető fotók és videók szerint a Boeing 777-300-as gép a hasán csúszva állt meg a futópályán, de arról egyelőre nem érkezett jelentés, mi okozta a balesetet.
A szerencsétlenségben a Thiruvananthapuram dél-indiai városból érkező utasszállító fedélzetén lévő 282 utas és a 18 fős személyzet tagjainak egyike sem sérült meg.
„Minden utast épségben és biztonságban kimenekítettünk a repülőgépből” – közölte a kormány információs irodája.
Különféle képsorok tanúsága szerint röviddel az utasszállító evakuálása után robbanás rázta meg a gépet, majd a felcsapó lángok miatt a géptest jelentős része kiégett.
Heinrich Grossbongardt repülésbiztonsági szakértő úgy vélte, nincsenek a repülés alatt felmerülő technikai problémákra vagy a futómű hidraulikájának meghibásodására utaló jelek. Ellenkező esetben az utasszállító Dubaj fölött körözött volna, hogy üzemanyagot égessen, és így biztosítsa, hogy a kényszerleszálláskor a lehető legkevesebb éghető folyadék legyen a repülőgépben.
Ha hasonló gondokat észleltek volna, akkor a repülőtéren a rendelkezésre álló összes mentőegységet a kifutópályára vezényelték volna – tette hozzá.
A szakértő szerint a legvalószínűbb, hogy a leszállást az úgynevezett szélnyírás jelensége nehezítette. Ez azt jelenti, hogy a légmozgások gyorsan és drasztikus mértékben irányt és sebességet változtatnak.
„Dubajban figyelmeztetést adtak ki hasonló jelenségre, és valószínűleg ez játszott szerepet” a szerencsétlenségben – vélekedett Grossbongardt.