A német közúti közlekedési hatóság (KBA) több mint egy éve tud arról, hogy a Porsche a károsanyag-kibocsátási adatokat módosító szoftverrel felszerelt dízelautókat értékesít, és az autóipari lobbi nyomására ártalmatlan színben tüntette fel a manipulációt egy Porsche modellről készült jelentésében – idézi az MTI a Bild című német lap tegnapi számának beszámolóját.
A KBA a Porsche Macan terepjáró kipufogógáz-tisztítási rendszeréről készített elemzésének első változatában rögzítette, hogy a gyártó által alkalmazott megoldás révén a berendezés közúti forgalomban leáll, így a motor a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki. A végleges változatban viszont a szövetségi közlekedési minisztériumhoz tartozó hatóság csak azt írta, hogy a rendszer működése megváltozik. Az ellenzéki Zöldek szerint a Bildhez eljutott dokumentumokból kiviláglik, hogy a tárca már 2016 tavaszán tudott a visszaélésről, és megpróbálta azt eltussolni. A tárca végül bő másfél év után, az előző héten elrendelte a 3,0 literes dízelmotorral szerelt, a Macan paramétereihez nagyon hasonló Cayenne terepjáró modellek visszahívását a kibocsátási értékeket módosító szoftver miatt.

Terepjárók kibocsátási adatait kozmetikázhatta a gyártó
A lap felidézte: Alexander Dobrindt közlekedési miniszter határozottan elutasította, hogy bármiféle összefonódás lenne az autóipar és a tevékenységét szabályozó és felügyelő politika között. Azonban őszinteségét nemcsak a Macan ügye kérdőjelezi meg, hanem az is, hogy a Porsche többségi tulajdonosa, a Volkswagen- (VW) csoport dízelbotrányát kirobbantó amerikai környezetvédelmi hatóság kifogásai miatt a Porsche már 2015 novemberében felfüggesztette az érintett Cayenne modell forgalmazását az amerikai piacon. Ráadásul – tette hozzá a Bild – a tárca csak a közelmúltban utasította a KBA-t a dízelmotorral szerelt Volkswagen Tuareg terepjáró modell vizsgálatára, holott a Tuaregeket ugyanolyan – a VW egy másik tagjánál, az Audinál kifejlesztett – motor hajtja, mint a Porsche terepjárókat.